به گزارش افکارنیوز، پرسپولیس روزگاری در گلزنی سیری‌ ناپذیر بود و امروز، در جذب بازیکن. بیخود نبود که اول فصل از خرید کردن دست نمی‌کشید. تا توانست ستاره جمع کرد اما نه آنگونه که همه فرصت‌هایش را بسوزاند.

پرسپولیس از ۳۰ تا سهمیه‌اش ۷ تا را خالی گذاشت و هنوز به نقل و انتقالات نیم‌فصل نرسیده، دوباره دندان تیز کرده برای بازیکنانی که اول فصل دستش به آنها نرسید.

در این میان، هستند چند نفری هم که دیگر میلی به ماندن در پرسپولیس ندارند و البته کادر فنی گفته که به جدایی‌شان رضایت نخواهد داد.

همین ماندن یا رفتن، دلیل بزرگ‌ترین اختلاف امروز پرسپولیسی‌ها است. اختلاف بازیکنان با سرمربی و سرمربی با مدیرعامل. با این همه، ممکن نیست که پرسپولیس نیمه دوم فصل را بدون تغییر آغاز کند. این تغییرها اما گریبان کدام قرمزپوشان را خواهد گرفت؟

* حقیقی می‌رود یا محمدی؟

نیلسون جایش محکم است اما یک دروازه‌بان باید برود؛ یا علیرضا حقیقی و یا رضا محمدی. اگر قرار باشد حرف آخر را از سرمربی بشنویم، او می‌گوید حقیقی! دروازه‌بانی که به هوای ماندن در تیم‌ملی، سکونشینی در روبین‌کازان را به نیمکت پرسپولیس فروخت و همچنان پشت خط دروازه‌بان برزیلی مانده است.

او اگر قصد رفتن کند که هیچ، وگرنه این محمدی است که با چند ماه تاخیر به پیشنهاد ذوب‌آهن بله می‌گوید. نیلسون اما جایش محکم است. درست مثل امیر عابدزاده که هر دروازه‌بانی برود و هر کدام که بماند، او باز هم فرصتی بیشتر از بازی‌های تدارکاتی نصیبش نخواهد شد.

* خط دفاعی؛ شاید نورمحمدی

قرار نیست کسی در ترکیب چهار نفره جلال حسینی، بنگر، ماهینی و میثم حسینی دست ببرد. آنها با عملکردشان خود را ثابت کرده‌اند و در همین جایی که هستند، خواهند ماند.

مهرداد پولادی هم که تا امروز به خاطر مصدومیت از تیم دور بوده، برمی‌گردد و شاید میثم حسینی مجبور شود جای خود را به او بدهد.

می‌ماند علیرضا نورمحمدی و محمدرضا خانزاده که بیشتر بازی‌ها را تماشاگر بوده‌اند. خانزاده که برنامه‌ای برای ترک پرسپولیس ندارد. اما نورمحمدی پیشنهاداتی از ذوب آهن، تراکتورسازی و راه آهن به دستش رسیده اما خودش می گوید که نخوانده، ردش کرد تا در همین تیم شانس دوباره‌ای برای خود بیاید.

* یک نفر از هافبک ها قربانی می‌شود

در این دوازده هفته، علی دایی همیشه دغدغه خط هافبکش را داشته و هنوز دارد. او محمد نوری و رضا حقیقی را نگه داشت و قاسم دهنوی و مهرداد کفشگری و مارکو اسکپانوویچ را هم جذب کرد تا از بابت کمربند میانی تیمش آسوده خاطر باشد.

او اما روزهای زیادی است که دارد در خط هافبکش برای قاسم حدادی‌فر جای خالی جور می‌کند. بازیکنی که قرار بود اول فصل قرمز بپوشد اما قراردادش اجازه نداد و حالا که به روزهای آخر این قرارداد نزدیک شده، پرسپولیسی‌ها دوباره برای جذبش آستین بالا زده‌اند.

حدادی‌فر اگر بیاید، یا باید به جای نوری بازی کند و یا یکی از هافبک‌های دفاعی تیم به خاطرش نیمکت‌نشین شوند که اگر آن یک نفر رضا حقیقی باشد، جدایی‌اش حتمی خواهد شد.

اتفاقا خبر معاوضه حدادی‌فر با نوری را هم شنیدیم و حتی شایعه‌ها از تمایل کاپیتان پرسپولیس به جدایی حکایت کردند اما آقای سرمربی و باشگاه هنوز هیچ خبری را مهر تایید نزده‌اند.

تا الان فقط جدایی ‌مارکو حتمی به نظر می‌رسد که البته دایی به این اتفاق هم راضی نیست اما خود این بازیکن دیگر میلی به ماندن ندارد چرا که معتقد است این نیمکت‌نشینی‌ها شانس‌های او برای فصل بعد را هم خواهد سوزاند.

میلاد غریبی هم دیگر جدایی‌طلب پرسپولیس است که گفته حاضر نیست بیش از یک نیم فصل، روی نیمکت بنشیند. حمیدرضا علی‌عسگری را هم شاید در نیمه دوم فصل در پرسپولیس نبینیم.

* زاید می‌آید؟

قرار بر رفتن هیچ مهاجمی نیست. حتی شایعه معاوضه غلامرضا رضایی با حدادی‌فر - در صورت مخالفت نوری با ترک پرسپولیس - هم تایید نشده.

همه مهاجمان پرسپولیس می‌مانند و شنیده‌ایم که ایمون زاید هم دارد برمی‌گردد. او البته با شارموک روورز قراردادی دو ساله دارد اما خودش ادعا کرده بود که پیشنهاد بازگشت به پرسپولیس را از علی دایی دریافت کرده و کمی دیگر به تهران می‌آید تا به مذاکره با باشگاه بنشیند. حتی اگر او هم نیاید، پرسپولیسی‌ها باز دنبال یک گلزن هستند که بار خط حمله بی‌خطرشان را به دوش بکشد.

***

همه این تغییرها البته یک شرط دارد و آن، موافقت علی دایی است. آن هم در حالی که فعلا پالس مثبتی از او به باشگاه نرسیده و او درخواست‌های چندباره مدیرعامل برای جذب بازیکن را هم بی‌پاسخ گذاشته است.

سرمربي پرسپوليس تاكيد كرده تنها در صورتي دنبال بازيكن جديد خواهد بود كه به اجبار، بازيكني را از دست بدهد وگرنه دنبال بازيكن نيست.