به گزارش افکارنیوز، علیزده رئیس آکادمی ملی فوتبال ضمن خیر مقدم به حاضرین در این سمینار گفت: امیدوارم سمینار خوب و مفیدی داشته باشیم خوشحالیم که در خدمت اسام السوهیبانی از ای اف سی و برندن چاپ از فیفاهستیم همچنین قره خانلو نقش بسزایی در این سمینار داشتند.

از پنج سال پیش کار خود را در آکادمی شروع کردیم و برنامه ها مختلفی در مورد نرم افزاری، سخت افزاری و برگزاری سمینارها و همایش ها انجام دادیم.

یکی از مهمترین این رویدادها ۱۵ و ۱۶ آبان است که میزبان سپ بلاتر - رئیس فیفا و شیخ سلمان - رئیس ای اف سی هستیم. تمام تلاش ما این است که در این مجموعه دانش فوتبال را در کنار سخت افزار و دیگر نیازهای فوتبال افزایش دهیم.

وی در ادامه گفت: برنامه Kick off توسط ای اف سی و با کمک فیفا و یوفا در چند کشور در حال برگزاری است، که ۱۰ نوع خدمات در این پروژه انجام می شود که از مهمترین آنها می توان به تربیت مدیران و بازیکنان حرفه ای و تمام عواملی که در خصوص یک باشگاه مشغول به فعالیت هستند می توان اشاره کرد.

علیزاده در پایان گفت: امروز در این سمینار به شاخه بازیکنان حرفه ای می پردازیم و طی آن به کارهایی که از یک بازیکن حرفه ای انتظار می رود انجام دهد خواهیم پرداخت. فوتبال در کشور به سمت حرفه ای شدن می رود و به همین دلیل مدیران و تمامی دست اندرکاران در این رشته ورزشی، باید این آموزش ها را ببیند، تا با حرفه ای شدن فوتبال شاهد کمتر شدن حاشیه ها آن باشیم. فوتبال کشور به سمت حرفه ای شدن می رود و این سمینار یکی از قدم های مهم آن است.