قلعه‌نویی: آقای واعظ بالاخره من پهلوانم یا نه؟

به گزارش افکارنیوز، امیر قلعه‌نویی در نشست خبری پیش از بازی با نفت تهران ابتدا با تبریک اعیاد قربان و غدیر اظهار کرد: ما در بازی فردا شرایط خاص خودمان را داریم. تیم ما به سه، چهار قسمت تبدیل شده است. قسمت اول در خدمت تیم ملی بزرگسالان بود. قسمت دوم برای تیم ملی امید، قسمت سوم مصدومانمان بودند و قسمت آخر هم با ما تمرین می‌کردند. ما برای اولین بار یک تیم را به چهار قسمت تبدیل کردیم. دو، سه روز قبل هم ملی‌پوشان به ما اضافه شدند و به دلیل خستگی تنها ریکاوری کردند.

وی ادامه داد: نفت تهران شاخصه‌های یک باشگاه درست را دارد و از لحاظ کادرفنی، بازیکنان و مدیریت مفهوم یک باشگاه است به همین دلیل بازی سختی داریم اما باید از عنوان قهرمانی دفاع کنیم. به بازیکنان هم گفته‌ام لیگ قهرمانان آسیا را فراموش کنند و از این به بعد به فکر لیگ باشند و برای لیگ جدید آسیا آماده شوند. نمی‌گویم شرایط آرمانی داریم اما به دنبال کسب امتیاز هستیم. محروم هم تا دلتان بخواهد داریم. برای اولین بار یک مربی را بدون گزارش ناظر و داور محروم کرده‌اند. آقای حسن‌زاده رکورد خوبی از خود به جای گذاشت و می‌تواند آن را در کتاب گینس ثبت کند.

آنها می‌گویند فیلم را دیده‌ایم اما نمی‌دانم کدام فیلم. با این حال من به اتفاق کریم بوستانی محروم هستیم و خسرو حیدری، محمد قاضی و احمد جمشیدیان و حنیف عمران زاده هم مصدوم هستند.

سرمربی استقلال در ادامه درباره بازی در ورزشگاه تختی اظهار کرد: من هر تیمی باشم و با هر تیمی هم که بازی کنم اگر از من بپرسند بین تختی و آزادی کدام را انتخاب می‌کنی، ترجیح می‌دهم در آزادی بازی کنیم، اما نباید به حق میزبانی نفت خرده‌ای گرفت. آنها می‌خواهند در تختی بازی کنند.

به گزارش ایسنا، در ادامه نشست، خبرنگاری درباره اظهارات اخیر آشتیانی مبنی بر اینکه مقام سومی من از قهرمانی فصل قبل استقلال پاک‌تر است، عنوان کرد: خود آشتیانی می‌گوید این حرف‌ها قدیمی است. آقای واعظ شما ۲۰،۳۰ بار این حرف‌هارا گفته‌اید. فکر می‌کنم خودش جواب خودش را داده است. دو اتفاق در فوتبال ایران افتاد. اولی اینکه آجورلو مصاحبه کرد و گفت روز پاک فوتبال آن روزی بود که استقلال تهران و اهواز با هم بازی کردند. روز پاک دیگر را ملاحی به عنوان مدیر ابومسلم مطرح کرد. او با من تماس گرفت و گفت از طرف مردم خراسان و هیات مدیره تشکر می‌کنم که کار پهلوانی انجام دادید. من از واعظ آشتیانی می‌پرسم که این دو کار پهلوانی امیر قلعه‌نویی بوده است. روزی که قهرمانی را در اهواز از دست دادیم، یک سال بعد کریم بوستانی همکار من شد. اگر ما آن روز قهرمان می‌شدیم، نمی‌گفتند چرا بوستانی به استقلال آمد؟ آقای واعظ به این سوال‌ها جواب بدهید. روزی که به مکه می‌روی و آدم‌ها را واسطه می‌کنی با من تماس بگیرند چرا به من می‌گویی سلام پهلوان؟ چرا از این موضوع استفاده شرعی می‌کنید؟ اگر آدم بدی هستم نباید لقب پهلوانی به من بدهید. سه روز قبل از اینکه در مشهد با پیام بازی کنیم تو من را صدا نکردی که گفتی بچه جنوب شهری و می‌خواهم با تو جنوب شهری صحبت کنم؟ شما گفتید می‌خواهم سال بعد مربی ما باشی. بالاخره نفهمیدیم پهلوان هستیم یا نه!

وی ادامه داد: آقای واعظ! از من خواستی لیست بازیکنان سال آینده‌ام را بدهم. یک سوال دارم آقای واعظ! یا شما عین ما هستید، یا حرف‌هایت دروغ است. حلالیت طلبیدن‌تان آن هم چهار، پنج سال بعد، یعنی اینکه به همه چیز اشراف داشتید و لقب پهلوان دادید. ما متوجه نشدیم. برای مکه رفتن لقب پهلوانی می‌دهی و بعد می‌گویی قلعه‌نویی ناپاک است؟ فکر می‌کنم آدم‌هایی آمده‌اند و می‌خواهند لیگ ما را ناپاک نشان دهند. آنها به دنبال کم کردن تماشاگران و فرار مردم از فوتبال هستند. وقتی کسی حلالیت می‌طلبد یعنی همه چیز تمام شده و رفته. آقای واعظ چقدر گفتید از این فوتبال بروم دیگر مصاحبه نمی‌کنم. آقایان کاشانی و قریب آیا مصاحبه کرده‌اند؟

قلعه‌نویی همچنین در پاسخ به این پرسش که واعظ گفته طیری یکی از نزدیکان قلعه‌نویی به روشن ایرماتوف پیشنهاد تبانی داده، تاکید کرد: هیچ اطلاعی از این موضوع ندارم اما می‌دانم آشتیانی پیش از این گفته بود طیری این پیشنهاد را داده اما الان می‌گوید نه، این یعنی تناقض‌گویی.

سرمربی استقلال در پایان نشست خبری درباره مناقشاتی که بین او و علیپور به وجود آمده بود، تصریح کرد: وکیل گرفتند و یکسری کارهای حقوقی را باید انجام دهم. در یکی، دو ماه آینده همه چیز برای مردم ایران مشخص خواهد شد.