بازار داغ دیپلماسی برای برگزاری ژنو ۲

به گزارش افکارنیوز، سخنگوی اخضر الابراهیمی، فرستاده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب به سوریه، اعلام کرد که وی در ابتدا به سوریه خواهد رفت و از آنجا راهی ایران می‌شود تا مقدمات برگزاری کنفرانس ژنو ۲ را فراهم کند.

سخنگوی الابراهیمی همچنین اعلام کرد که وی امروز در قاهره با نبیل فهمی، وزیر خارجه مصر و نبیل العربی، دبیرکل اتحادیه عرب دیدار خواهد کرد.

علاوه بر این، پیش از کنفرانس ژنو ۲ دیداری سه جانبه میان نمایندگان روسیه، آمریکا و سازمان ملل و نیز نشستی با حضور اعضای گروه به اصطلاح دوستان سوریه در انگلیس برگزار خواهد شد.

وزارت خارجه روسیه روز جمعه اعلام کرده بود که نشستی سه جانبه میان روسیه، آمریکا و سازمان ملل به احتمال زیاد اوایل ماه آینده میلادی برگزار خواهد شد.

اولین کنفرانس ژنو، ژوئن ۲۰۱۲ برگزار شد که در پی آن حاضران بر تشکیل دولتی انتقالی در سوریه توافق کردند. در این توافق به سرنوشت بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در دوره انتقالی اشاره‌ای نشده است.

همچنین کشورهای عضو گروه به اصطلاح دوستان سوریه روز سه شنبه نشستی را در لندن پایتخت انگلیس برگزار می‌کنند.

ویلیام هیگ، وزیر خارجه انگلیس اعلام کرد که این نشست در سطح وزیران خارجه و با هدف بررسی تلاشها در خصوص ژنو ۲ و نیز حمایت از مخالفان سوریه برگزار خواهد شد.