مبارزات شهید چمران به روایت انیمیشن " پشت دروازه‌های بهشت "

به گزارش افکارنیوز، محمد حبیبی، عضو هیات مدیره بنیاد فرهنگی روایت و دبیر اجرایی سومین جشنواره هنرهای تجسمی مقاومت در مورد انیمیشن " پشت دروازه‌های بهشت " گفت: تحقیق و پژوهش انیمیشن " پشت دروازه‌‌های بهشت " که انیمیشنی فاخر در مورد شهید چمران است از سال گذشته آغاز و تا اوایل پاییز ادامه داشت.

وی افزود: ساخت این اثر تقریبا به اتمام رسیده و اکنون مراحل پایانی دوبله و تدوین خود را پشت سر می‌گذارد. این اثر به دلیل سه‌بعدی بودن و پرداخت حرفه‌ای به زندگی این شهید بزرگوار در قالب انیمیشن، کاری بسیار در خور توجه است.

حبیبی در مورد داستان این کار توضیح داد: داستان با زندگی شهید چمران در آمریکا و لبنان آغاز و سپس در ایران دنبال می‌شود که این سه بخش روایتی تازه از زندگانی شهید چمران است. روایت به جنگ تحمیلی می‌رسد و تا لحظه شهادت چمراه با وی همراه هستیم.

وی زمان این انیمیشن را حدود ۹۰ دقیقه دانست و گفت: علی‌نوری اسکویی کارگردان این اثر است که با تیمی مجرب در حال آماده‌سازی آن است و پیش‌بینی ما این است که تا چند ماه آینده کار ساخت آن کاملا تمام شود.

عضو هیات مدیره بنیاد فرهنگی روایت که مجری و تهیه‌کنندگی این اثر را برعهده دارد در پایان سخنان خود گفت: ‌ سعی کرده‌ایم اثری بسازیم که در خور شهید بزرگوار، چمران و از سوی دیگر یک کار فاخر از دید هنری و انیمیشنی باشد.

شهید دکتر مصطفی چمران فعال سیاسی - نظامی ایرانی و بنیانگذار ستاد جنگ‌های نامنظم در جنگ ایران و عراق بود. وی پیش از انقلاب ۵۷ انجمن اسلامی دانشجویان آمریکا را پایه‌ریزی کرد، سپس به لبنان رفت و در آن جا به همراه امام موسی صدر سازمان " امل " را تشکیل داد.

با انقلاب در ایران وی پس از ۲۱ سال به ایران باز می‌گردد و پس از آموزش نیروهای سپاه به معاونت نخست‌وزیری دولت موقت در امور انقلاب منصوب می‌شود. بعد از موفقیت در پاوه، امام خمینی(ره)، مسئولیت وزارت دفاع را به وی می‌سپارد. از دیگر مسئولیت‌های وی می‌توان به نمایندگی تهران در اولین دوره مجلس شورای اسلامی و نماینده امام در شورای عالی دفاع اشاره کرد.

وی با شروع جنگ به اهواز رفت و ستاد جنگهای نامنظم را بنیانگذاری کرد. از دیگر کارهای مهم وی ایجاد هماهنگی بین نیروهای ارتش، سپاه و نیروهای داوطلب مردمی بود که در منطقه حضور داشتند. مصطفی چمران در سی و یک ام خرداد ماه ۱۳۶۰ در مسیر دهلاویه-سوسنگرد بر اثر اصابت ترکش خمپاره به پشت سرش به شهادت رسید.