ساخت اثری حماسی برای ایران

به گزارش افکارنیوز، شاهین فرهت با بیان این خبر گفت: تقریبا نت‌نویسی سمفونی شماره ۱۷ را به پایان رسانده‌ام و قرارست به زودی کار ضبط آن را در کشور اوکراین آغازکنم. این سمفونی در ادامه کارهای قیلی من است که این‌بار با شکل و شمایلی متفاوت برای مخاطبان و علاقه‌مندان موسیقی ارائه خواهد شد.

وی ادامه داد: این کار در حقیقت نگاهی کلی به کارهای گذشته‌ام دارد که مورد تایید استاد هرمز فرهت نیز قرار گرفته و به نوعی نتیجه تمامی کارهایی است که تاکنون انجام دادم. این سمفونی در واقع بازتابی از درونیات من و الهاماتی است که تا به امروز از موسیقی گرفتم و یک سمفونی احساسی و شخصی است که برای وطنم ایران کار کرده‌ام.

فرهت تاکید کرد: با توجه به حال و هوای متفاوتی که این سمفونی دارد به طور حتم در نوع سازبندی و ترکیب ارکستر تغییراتی را ایجاد خواهم کرد ضمن اینکه با توجه به حساسیت کار بنا دارم همچون سمفونی قبلی مراحل ضبط را در کشور اوکراین انجام دهم.

این آهنگساز پیشکسوت موسیقی در بخش دیگری از صحبتهای خود تصریح کرد: اجرای زنده و برگزاری کنسرت آرزوی هر هنرمندی است که حال و روح تازه ای را به او می دهد اما با توجه به اینکه ماجرای ارکسترها در ایران هنوز به سرانجام مناسبی نرسیده است من نمی توانم امیدی برای اجرای برنامه هایم به صورت زنده در ایران داشته باشم و این موضوع بسیار ناراحت‌کننده است که فقط با تشکیل مستمر ارکستر سمفونیک تهران من را خوشحال می کند.

فرهت افزود: دوستی من و علی مرادخانی که این بار در کسوت معاون هنری وزیر ارشاد مشغول به کار شده دوستی دیرینه ای است و من امیدوارم با شناختی که او از موسیقی و اهمیت ارکسترها دارد هر چه زودتر شاهد تاسیس و فعالیت دوباره ارکسترها در کشورمان باشیم.

شاهین چندی پیش ضبط سمفونی شماره ۱۶ را با همکاری ارکستر سمفونیک اوکراین به پایان رسانده بود.