زوج جراح به جشنواره فجر می‌آیند

به گزارش افکارنیوز، مانلی حسین‌پور کارگردان " خانه پاکیزه " درباره اجرای این اثر نمایشی گفت: نمایش " خانه پاکیزه " نوشته سارا رول نمایشنامه‌نویس معاصر آمریکایی است که آن را برای اجرا در جشنواره تئاتر فجر ارائه داده ام. خوشبختانه نمایش در بازبینی اول پذیرفته شد که امیدوارم در نهایت بتوانیم در بخش چشم انداز جشنواره تئاتر فجر روی صحنه برویم.

وی متذکر شد: شیوا ابراهیمی، امیر حسین رستمی، شبنم فرشادجو، آزاده مویدی‌فرد و فروغ قجابگلی بازیگران این نمایش هستند که از فضایی کمدی برخوردار است. " خانه پاکیزه " داستان زندگی زن و شوهری است که هر دو جراحان معروفی هستند اما زندگی شان دچار روزمرگی و فرسایش شده و روابطشان نسبت به یکدیگر سرد شده است. زن به خاطر مشکلاتی که در زندگی دارد وسواس عجیبی در تمیز کردن خانه پیدا کرده و با وجود اینکه خدمتکار هم استخدام کرده باز خودش خانه را تمیز می کند. در نهایت اتفاقات غیر منتظره ای در نمایش رخ می دهد و زن با واقعیتهای زیادی در زندگی اش روبرو می شود.

حسین پور درباره انتخاب این متن نمایشی برای اجرا توضیح داد: برای حضور در جشنواره تئاتر فجر من متن های ایرانی و خارجی بسیاری را مطالعه کردم که در نهایت به دلیل فضای جذابی که این نمایشنامه داشت و آدم های بامزه و جالبی را کنار هم قرار داده بود تصمیم گرفتم این اثر را روی صحنه ببرم. در عین آرامشی که در این اثر وجود دارد شاهد اتفاقات جالب و غیر منتظره ای هستیم که در نهایت ترکیب کمدی روانشناسانه جذابی به وجود آورده است.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از موسیقی: سیاوش لطفی، طراح لباس: الهام شعبانی، طراح صحنه: میثم نویریان، دستیار کارگردان: میثم بزرگ‌زادگان، مشاور کارگردان: فرانک صباحی.

حسین پور کارگردانی نمایش های" ابرهای بارانزا "، "گرهی در تار و پود یک نقش" و بازی در نمایش "خون و ماتیک" و... را در کارنامه دارد.