افشای نقش قطر در ربوده شدن زائران لبنانی

به گزارش افکارنیوز، یک منبع نزدیک به گردان تروریستی " شاهین های عزت "(الصقور العز) اعلام کرد: " جفین العتیبی " از اعضای سعودی گروههای مسلح در سوریه طی درگیریهای اخیر در منطقه تدمر استان حمص کشته شده است.

وی یکی از نزدیکترین دوستان اسامه بن لادن سرکرده القاعده محسوب می شد که همراه وی در اقدامات تروریستی در افغانستان مشارکت داشت. وی پس از آن در عراق نیز به اقدامات تروریستی مشغول بود و در هنگام بازگشت به عربستان سعودی توسط مقامات این کشور بازداشت شد.

البته با وجود اینکه مقامات سعودی برای العتیبی حکم ممنوعیت از هرگونه سفر خارجی را صادر کرده بودند، وی ماهها پیش توانست بدون هر گونه مشکلی عربستان را ترک کرده و وارد خاک سوریه شود.

العتیبی که در افغانستان وی را با لقب " آزمورای " می شناختند در سوریه به جمع دوستان سابق بن لادن پیوست و گردانی را برای جنگ با ارتش سوریه تشکیل داد. منابع نزدیک به مخالفان اعلام کرده اند که اکثر دوستان نزدیک سرکرده سابق بن لادن همچون العتیبی طی درگیریها کشته شده اند.

دیگر تحولات امنیتی سوریه به شرح زیر است:

- منابع امنیتی در سوریه اعلام کردند: نقش آفرینی قطر در آزادی ۹ زائر لبنانی که از یک سال و نیم پیش در سوریه ربوده شده اند، دست داشتن مقامات این کشور در این اقدام ضدانسانی با همکاری تروریستها را افشا می کند.

زائران ربوده شده لبنانی اخیر توسط گروههای تروریستی آزاد شده و قرار است به زودی وارد خاک ترکیه شده و از آنجا به لبنان بازگردند. این زائران ۱۸ ماه پیش در حال بازگشت زمینی از زیارت حرم مطهر امام رضا(ع) در منطقه مرزی اعزاز سوریه(نزدیک به مرز ترکیه) ربوده شدند.

برخی منابع همچنین از معامله ۱۵۰ میلیون دلاری قطر با گروههای تروریستی در ازای آزادی ربوده شدگان لبنانی خبر داده اند.

- منابع امنیتی در سوریه سیطره نیروهای ارتش آزاد بر کارخانه "تامیکو" در منطقه جرمانا (حومه دمشق) پس از وقوع انفجار تروریستی در این منطقه را تکذیب کردند.