به گزارشافکارنیوز،منصور حقیقت‌پور اظهار کرد: در گذشته غربی‌ها در مساله هسته‌یی ایران بیشتر مسائل سیاسی را مطرح می‌کردند و مثلا با موضوع تحریم‌ها مساله‌ی هسته یی را به سمت ابعاد سیاسی سوق دادند در حالی که هر چه مذاکرات به سمت ابعاد فنی و حقوقی پیش برود برای ما بهتر است و ما برنده خواهیم بود، تا این که وجه سیاسی بر مذاکرات غلبه پیدا کند.

وی درباره‌ کارشکنی‌های برخی جریانات تندرو در روند مذاکرات از جمله رژیم صهیونیستی افزود: من فکر نمی‌کنم صهیونیست‌ها اینقدر توان داشته باشند که قاعده ۱ + ۵ با ایران را بر هم بزنند، البته آنها در حد جنگ روانی شایعه و درست کردن موج‌های دروغین تلاش‌هایی می‌کنند اما بر روند مذاکره اثرگذار نیستند.

نماینده‌ی مردم اردبیل در مجلس یاد آور شد: ما قطعا به تیم مذاکره کننده هسته‌یی اطمینان داریم زیرا رهبری به آنها اطمینان دارد و آقای ظریف را شخصیتی بزرگ و دیپلمات حرفه‌ای می‌دانیم اما چون از محتوای مذاکرات بی‌اطلاعیم قضاوتی هم دراین باره نداریم.

حقیقت‌پور خاطرنشان کرد: در عین حالی که وثوق و اطمینان کامل به تیم مذاکره کننده وجود دارد اما این دلیلی بر این نیست که این تیم مطلقا در اجرا هیچ اشتباهی نمی‌کند، چنانچه در مذاکرات نیویورک اشکالاتی از این تیم بروز کرد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر این که اگر حرکتی خلاف منافع ملی انجام شود رهبری تذکرات لازم را میدهد گفت: اگر ایشان از ما بخواهند که چشم بسته مذاکرات را قبول کنیم ما بدون هیچ گونه اعتراضی آن را میپذیریم و اگر ایشان مذاکرات را تایید کند از نظر ما هم مذاکرات تایید شده است.