کوهکن: ظریف نمی‌تواند از طرف مجلس به ۱ + ۵ قول دهد

به گزارشافکارنیوز،محسن کوهکن عضو شورای مرکزی جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به مذاکرات صورت گرفته بین ایران و گروه ۱ + ۵ در ژنو گفت: هیئت مذاکره‌کننده در دولت جدید که اولین مذاکراتش با گروه ۱ + ۵ را در ژنو برگزار کرد با دو فرصت جدید در این مسیر روبرو بود.

وی حمایت مردمی از دولت، قبول انتخابات ایران از سوی غرب و مفهوم نرمش قهرمانانه که از سوی رهبر معظم انقلاب مطرح شده است را دو فرصت جدید پیش روی هیئت مذاکره‌کننده ایران دانست و افزود: مقام معظم رهبری در کنار اعلام اطمینان خود به نمایندگان ایران در مذاکرات به بدبینی خود و عدم اعتماد به آمریکایی‌ها نیز اشاره کردند که این بیانات ثابت می‌کند ایران باید با تیزهوشی و دوراندیشی به مذاکرات ادامه دهد.

این کارشناس مسائل سیاسی به عدم شفاف‌سازی پیرامون جزئیات مذاکرات از سوی طرفین مذاکره اشاره و اظهار داشت: هرچند عدم شفاف‌سازی می‌تواند زمینه را برای سودجویی غربی‌ها فراهم نماید اما از سوی دیگر این عامل امتحان دیگری برای غربی‌ها است که اگر بندهای محرمانه مذاکرات از سوی رسانه‌های غربی و سران رژیم صهیونیستی بیان شود بار دیگر غیر قابل اطمینان بودن غربی‌ها به اثبات خواهد رسید.

کوهکن با بیان اینکه نباید تصور کنیم که غربی‌ها دوست ملت ایران هستند و امروز خصومتی با آنها پیدا شده و ما به دنبال آشتی هستیم، خاطر نشان کرد: ما بر اساس سیاست برد - برد به دنبال مدیریت دشمن هستیم.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به مطرح شدن موضوع پذیرش پروتکل الحاقی در مذاکرات ژنو یادآر شد: نمایندگان ایران به طرف‌های غربی‌ هم تذکر داده‌اند که اگر ما این موضوع را پیگیری کنیم حرف آخر را در نهایت مجلس شورای اسلامی ایران خواهد زد و غربی‌ها نیز به قانون اساسی ما، تفکیک قوا و استقلال سه قوه واقف هستند.

وی با بیان اینکه اصل بررسی منافع و مضرات این موضوع بلامانع است، متذکر شد: در فضای باز موجود بررسی منافع و مضرات پیوستن به پروتکل الحاقی مشکلی ندارد اما در نهایت این مجلس شورای اسلامی است که باید به عنوان خروجی نظام جمهوری اسلامی در این باره تصمیم‌گیری نماید و قطعا ظریف نمی‌تواند هیچ قولی از طرف مجلس شورای اسلامی به غربی‌ ها بدهد.

عضو شورای مرکزی جبهه پیروان خط امام و رهبری بر همین اساس یادآور شد: در نرمش قهرمانانه باید با هوشیاری درخواست‌ها و مطالبات طرف مقابل را بررسی کرد که این کار یعنی به وجود آوردن فرصت و در نهایت کسب این زمان نیز به سود ایران خواهد بود.

کوهکن به سکوت مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) در قبال برخی توهین‌های صورت گرفته اشاره کرد و افزود: هرچند انتقاداتی وارد است اما بنده معتقدم باید حرمت این مؤسسه نیز حفظ شود اما آنها نیز نباید نسبت به آنچه که به امام راحل نسبت داده می‌شود سکوت کرده و ملاحظه افراد را بکنند.

وی در پایان با اشاره به توهین نعیمه اشراقی به امام خمینی (ره) متذکر شد: نعیمه اشراقی در حد یک شهروند عادی ایرانی است و هیچ قداستی برای نسبیتش با امام قائل نیستم و معتقدم همانطور که قوه قضائیه باید مطابق قانون با هتک حرمت و نشر اکاذیب برخورد کند، وظیفه خود را در قبال نعیمه اشراقی نیز به خوبی انجام دهد.