به گزارش افکارنیوز، امروزه کلاس‌ها، ‌ کتاب‌ها و اطلاعات زیادی برای افزایش توانایی فروشندگان و جذب مشتریان توسط آن‌ها وجود دارد.

با رعایت نکاتی ساده و کاربردی می‌توان تا حد زیادی بدون صرف هزینه این توانایی را افزایش داد. نکات پیشنهادی کارشناسان و فروشندگان موفق بین‌المللی و بازاریابان به شرح زیر می‌باشد:

۱. اطلاعات خود را افزایش دهید.

شما احتیاج به دانش بالا درباره خریداران خود دارید تا بتوانید به مشتریان خاص خود درباره ارزش و کاربرد کالا به زبان آن‌ها سخن بگویید. سعی کنید دانسته‌های خود را در مورد مشاغل و گروه‌های مختلف مردم بالا ببرید.

۲. اهداف خود را مشخص کنید.

سعی کنید با انتخاب اهداف عمل‌گرا و شدنی به خود امید و انرژی انجام کارها را بدهید. برای مثال به خود بگویید که من در پایان این ملاقات آن‌ها را برای خرید متقاعد خواهم کرد و یا آن‌ها از من خرید خواهند کرد.
فروشندگان موفق بزرگ و خوشبینانه فکر می‌کنند.

۳. سوال بپرسید.

به نظر کارشناسان یک فروشنده موفق باید ۲۰ درصد صحبت و ۸۰ درصد گوش کند.
شما احتیاج به پرسیدن سوال‌هایی برای واضح شدن نیازهای خریدار دارید و بعد از شناسایی جنس مورد نیاز او، خریدار را متقاعد کنید که کالایی که در حال فروش آن هستید مشکلات و نیازهای مورد نظرشان را حل خواهد کرد.

۴. به روز باشید.

سعی کنید اطلاعات خود را درمورد کالا و اصطلاحات فروش آن بالا ببرید و از کلمات منسوخ برای فروش استفاده نکنید.
این امر به خصوص در زمان فروش به افراد جوان در جذب مشتری تاثیر زیادی دارد.

۵. از زبان خریداران استفاده کنید.

بعد از پرسش درباره خواسته و تقاضای خریداران و گوش دادن به توضیحات آن‌ها، درباره کالای خود با زبان و اصطلاحات خود آن‌ها صحبت کنید. ثابت شده‌است که افراد نمی‌توانند با کلمات مورد استفاده خود مخالفت ‌کنند.

۶. یک تعهد از آن‌ها بگیرید.

در گام آخر اگر خریداران قصد خرید در همان زمان را نداشتند، از آنها بخواهید که توصیههای شما را درنظر بگیرند و زمانی را برای دیدار یا صحبت دوباره در نظر بگیرد.