به گزارش افکارنیوز، با این حال مسئولان فیلیپین نتایج این نظر سنجی را رد و تاکید کرده اند شرایط این فرودگاه بهبود یافته است.

براساس نظرسنجی که سایت های گردشگری صورت داده اند از نظر گردشگران، ترمینال یک فرودگاه شلوغ مانیل بدترین فرودگاه به لحاظ راحتی، امکانات، پاکیزگی و خدمات به مشریان است.

کاربران اینترنت درباره این فرودگاه اعلام کرده اند ساختمان آن بسیار قدیمی و در شرایط بسیار بدی قرار دارد. کارمندان فرودگاه و نیز رانندگان تاکسیهای آن به هیچ وجه قابل اعتماد نیستند. وقت مسافران در این فرودگاه بسیار تلف می شود و مسئولان آن بسیار بی ادب هستند.

دانته باسانته مدیر ترمینال یک فرودگاه مانیل با این حال گفت این مشکلات بسیار قدیمی است و اضافه کرد دولت این مشکلات را حل کرده است.

وی اعتراف کرد فرودگاه مانیل که سالانه ظرفیت جابجایی شش و نیم میلیون مسافر را دارد سال گذشته به هشت میلیون و یکصد هزار نفر خدمات داده است که این رقم بسیار بیش از ظرفیت این فرودگاه است.

ترمینال یک فرودگاه مانیل که قدیمی ترین ترمینال در میان چهار ترمینال مسافربری این فرودگاه است سی و دو سال پیش ساخته شده است.

دولت فیلیپین طرحی پنجاه و هشت میلیون دلاری برای بازسازی این ترمینال آغاز کرده است و همزمان تلاش دارد با انتقال دستکم سه میلیون مسافر به یک ترمینال جدید میزان تراکم مسافر در این ترمینال را کاهش دهد.