به گزارش افکارنیوز، زاخاری برنشتاین کودک ۱۰ ساله ای است که مبتلا به تومور مغزی است و تیم فوتبال نیویورک کوزموز آمریکا در اقدامی به منظور تقویت روحیه این کودک اقدام به انعقاد قرارداد ۱ روزه با وی کرده است.

بر اساس این قرارداد که جزئیات بیشتری از آن فاش نشده این کودک همچنین کاپیتان افتخاری این تیم در آن روز نیز خواهد بود.

تیم کوزموز در آخرین بازی خود روز یکشنبه برابر ادمونتون قرار می گیرد و در صورت پیروزی موفق خواهد شد با کسب عنوان قهرمانی لیگ NASLبه لیگ برتر آمریکا صعود کند.

زاخاری ۱۰ ساله روز شنبه به همراه این تیم در تمرینات شرکت خواهد کرد و در روز یکشنبه نیز همراه تیم وارد زمین خواهد شد و پس از گرم کردن در مراسم سکه انداختن برای تعیین توپ و زمین به همراه کاپیتان اصلی تیم شرکت خواهد کرد.

سایت این باشگاه اعلام کرده که زاخاری در اوایل سال جاری به یک تومور مغزی غیرقابل جراحی مبتلا شد و در راه مبارزه با آن خانواده او درمان های سخت و سنگینی را در پیش گرفته اند. آنها همچنین وب سایتی را با نام دوستان زاخاری برای کمک به تأمین هزینه های درمان ایجاد کرده اند. این سایت در ادامه آورده: او در کنار تیم خواهد بود تا معنای واقعی قدرتمند بودن در لحظات سخت را به هم تیمی های بزرگترش نشان دهد.

تیم فوتبال کوزموز ابتدا در سال ۱۹۸۵ به شهرت رسید و اسطوره هایی همچون پله، جرجیو کیناگیا، فرانس بکن باور و کارلوس آلبرتو در ترکیب آن حضور داشند. این تیم با سرمایه گذاری و جذب مربی مانند مارکوس سنا بازیکن سابق تیم ملی اسپانیا در استانه صعود دوباره به دسته اول NASLاست.

بخشی از درآمد بلیط فروشی مسابقه روز یکشنبه این باشگاه به تلاش زاخاری در مبارزه با این بیماری اختصاص داده خواهد شد.