فرهاد مجیدی چند سال دیگر مربی می‌شود؟

به گزارش افکارنیوز، غلامرضا بهروان با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در سازمان لیگ اظهار داشت: چند روزی است که به صورت فشرده در حال برنامه‌‌ریزی برای مسابقات مختلف هستیم تا بتوانیم تقویم مناسبی برای رقابت‌های پیش‌رو تنظیم کنیم. بر همین اساس امروز(چهارشنبه) برنامه مسابقات لیگ برتر تا هفته نوزدهم را اعلام خواهیم کرد.

وی با اشاره به خداحافظی فرهاد مجیدی از فوتبال گفت: مجیدی بازیکن بزرگی است و نظر شخصی من این است که او می‌توانست تا پایان نیم فصل بازی و به استقلال کمک کند اما به نظر می‌رسد او تصمیم گرفت فوتبال را در اوج کنار بگذارد. فرهاد مجیدی یکی از مفاخر فوتبال ما چه در سطح باشگاهی و چه در سطح ملی بود.

رئیس کمیته برگزاری سازمان لیگ در پاسخ به این سوال که اگر مجیدی از هم اکنون دوره‌های مربیگری را طی کند چه زمانی خواهد توانست روی نیمکت بنشیند تصریح کرد: این مسئله بستگی به این دارد که مجیدی دوره‌های مربیگری را در داخل ایران بگذراند یا خارج از کشور. اگر او مانند کسانی چون رحمان رضایی که در ایتالیا دوره‌های مربیگری را گذراند یا هاشمیان که در کشور آلمان این کار را کرد، خارج از ایران مبانی مربیگری را بیاموزد حداکثر ۲ سال دیگر می‌تواند کار مربیگری را آغاز کند اما اگر تصمیم بگیرد در داخل کشور کلاس‌ها و دوره‌های لازم را بگذراند نشستن او روی نیمکت بیش از ۴ سال به طول خواهد انجامید.

بهروان در خصوص شکست تیم نوجوانان کشورمان مقابل نیجریه و حذف از جام جهانی خاطرنشان کرد: نیجریه حریف سطح بالا و قدرتمندی برای نوجوانان ما بود. آنها نه تنها از لحاظ فنی و تاکتیکی برتر بودند بلکه از لحاظ روحی و روانی هم در سطح بالاتری قرار داشتند. نیجریه کار تیمی بسیار خوبی داشت و از کوچکترین اشتباه تیم ما یک گل می‌ساخت. تا تیم ما از فاز دفاعی خارج شد و قصد حمله به دروازه نیجریه را کرد آنها سریع به گل رسیدند.

وی ادامه داد: تیم نوجوانان ایران انتظارات را برآورده کرد و همین که توانست از گروه خودش صعود کند برای ما ارزشمند است. انصافا مربیان این تیم زحمات بسیار زیادی کشیدند و هر چه در چنته داشتند رو کردند. خواهشی از مربیان باشگاه‌ها دارم و آن هم این است که این عزیزان کمی بیشتر ریسک کنند و به بازیکنان جوانتر هم میدان دهند تا این بازیکنان بتوانند با کسب تجربه مناسب در عرصه بین‌المللی موفق‌تر ظاهر شوند.

بهروان در مورد حواشی ایجاد شده در مجمع فدراسیون فوتبال به تسنیم گفت: در جلسه مجمع برخی از دوستان به گزارش مالی ارائه شده اعتراض داشتند، باید بگویم مسائل و صورت مالی فدراسیون ایراد ماهیتی ندارد و فقط مشکل در نحوه ارائه و بیان گزارش مالی بود که با هیئت ۶ نفره‌ای که تشکیل شد قرار است این مسئله به صورت فنی مورد بررسی قرار گیرد و نتیجه نهایی در آینده اعلام شود.

رئیس کمیته برگزاری سازمان لیگ نحوه رایگیری برای نایب رئیسی مهدی تاج را غیر معمول ندانست و اظهار داشت: این شکل رایگیری که در آن از حضار خواسته شود به صورت قیام و قعود نظر خود را اعلام کنند ایراد قانونی ندارد و در اساسنامه پیش بینی شده است. بر این اساس رای گیری انجام شده برای نایب رئیسی آقای تاج و نتیجه آن اعتبار قانونی دارد.