نامه نمایندگان به روحانی

به گزارش افکارنیوز، حسین نجابت در پاسخ به این سئوال که برخی انتقادات نسبت به جلسه رای اعتماد روز یکشنبه و افشاگری برخی اسناد محرمانه مطرح است و آیا نمی شد در جلسه غیرعلنی و یا به طریق دیگری این موضوعات را مطرح کرد؟ گفت: اول اینکه خیلی از اسناد را ما افشا نکردیم ثانیا آقای نادران و برخی دوستانشان در مجلس نامه ای خطاب به رئیس جمهور نوشتند و در آن از آقای روحانی تقاضا کردند با توجه به اسناد و مدارک و حساسیت این موضوع آقای صالحی امیری را به عنوان وزیر پیشنهادی به مجلس معرفی نکند و شخص دیگری جایگزین وی شود.

وی گفت: در این نامه عنوان شد که بهتر است مباحثی که پیرامون آقای صالحی امیری وجود دارد از تریبون مجلس و در جلسه علنی مطرح نشود.

نجابت خاطرنشان کرد: مشابه همین موضوع را ما با آقای احمدی نژاد نیز داشتیم و زمانی که برای وزارت نفت قصد داشت آقای محصولی و یا تسلطی را معرفی کند نامه ای به وی نوشتیم که این افراد مشکلاتی دارند و بهتر است شما گزینه های دیگری را جایگزین آنها کنید که احمدی نژاد هم در آخرین لحظات نظرش را عوض کرد و گزینه دیگری را معرفی کرد.

نماینده مردم تهران تصریح کرد: حتی در جلسه علنی روز رای اعتماد نیز تقاضا کردیم جلسه غیر علنی شود تا مطالب را بیان کنیم اما از آنجا که تشخیص این موضوع با رئیس مجلس است آقای لاریجانی تشخیص داد که ضرورتی برای غیر علنی شدن جلسه وجود ندارد.

عضو فراکسیون اصولگرایان در ادامه اظهار داشت: همچنین در جلسه ای خصوصی که بین آقایان نادران، انصاری معاون پارلمانی مجلس، آشوری عضو هیات رئیسه مجلس و صالحی امیری برگزار شد این مباحثکامل مطرح شد، اسناد رد و بدل گردید و همه دوستان نیز مطلع بودند. در فراکسیون اصولگرایان هم همین موضوعات بحثشد و همه می دانستند که این مباحثمطرح خواهد شد.

وی در پایان افزود: اینکه ما بخواهیم به عنوان مخالف کسی صحبت کنیم و یا این گونه اسناد را عنوان کنیم برایمان سخت است و من معتقدم یا این مباحث در جلسه رای اعتماد باید به صورت غیر علنی مطرح می شد یا اینکه آقای روحانی با وجود این همه نیروی جوان متعهد و متخصص، یک نفر دیگر را معرفی می کرد.