تلاش دو وزیر کابینه اوباما برای جلوگیری از تشدید تحریم‌ ایران

به گزارش افکارنیوز، " جان کری " وزیر خارجه و " جک لو "، وزیر خزانه‌داری آمریکا قصد دارند امروز با برگزاری نشست‌هایی با اعضای کمیته‌های مختلف سنا اعضای این مجلس را به عدم تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران ترغیب کنند.

بر اساس این گزارش، این دو وزیر کابینه دولت آمریکا امروز نشست فوق‌محرمانه‌ای را با اعضای مجلس سنا برگزار خواهند کرد و درباره تاثیرات تحریم‌های جدید در شرایطی که کاخ سفید تلاش می‌کند اقداماتی درباره تحریم‌ها علیه ایران انجام دهد، صحبت می‌کنند.

کری و لو همچنین با اعضای اکثریت دموکرات سنا دیدار خواهند کرد و پس از آن نیز کری با باب کورکر، عضو ارشد کمیته روابط خارجی سنا، و سپس با اعضای کمیته امنیت ملی سنا و در کنار آن با رهبران سنا دیددار و درباره برنامه هسته‌ای ایران با آنان گفتگو خواهند کرد.

در عین حال باب مندز، رئیس کمیته روابط خارجی سنا در این باره اظهار داشت: من منتظر می‌مانم تا سخنان اعضای دولت در این‌باره را بشنوم و سپس درباره حمایت از دور جدید تحریم‌ها تصمیم‌گیری خواهیم کرد. البته درباره تاثیر صحبت‌های مقامات دولت تردید دارم. اکنون ایران همچنان به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهد و هیچ‌یک از اقدامات هسته‌ای از جمله فعالیت‌ سانتریفیوژها را متوقف نکرده است، بنابراین من نمی‌توانم درک کنم که چگونه آمریکا می‌خواهد تحریم‌ها را متوقف کند، وقتی طرف مقابل کاری در این زمینه انجام نداده است. در واقع اعضای دولت باید توضیح دهند که این نوع سیاست چه مزایایی دارد.

در بخش دیگری از این گزارش با اشاره به اینکه کاخ سفید قصد ندارد همزمان با مذاکرات ژنو تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال کند، آمده است: کری و لو روز پنجشنبه با اعضای کمیته بانکداری سنا نیز دیدار خواهند کرد و از آنان خواهند خواست تصویب تحریم‌های جدید را به تعویق بیندازند. در این جلسه همچنین قرار است اعضای سنا در جریان روند مذاکرات هسته‌ای ایران در ژنو نیز قرار گیرند.

پولیتیکو در بخش پایانی گزارش خود آورده است: با وجود تلاشهای اعضای دولت اوباما برای جلوگیری از افزایش تحریمها، مایک کراپو، عضو ارشد کمیته بانکداری سنا موضعی مخالف با دولت درباره عدم تصویب تحریمهای جدید دارد و معتقد است که اکنون زمان اعمال فوری دور جدید تحریمها است.