به گزارش افکارنیوز، افشین پیروانی در خصوص خداحافظی فرهاد مجیدی از فوتبال اظهار داشت: مجیدی سال‌ها برای استقلال زحمت کشیده، اما متاسفانه باب شده که در هر جایگاه و مقامی که باشید در روزهای آخر با شما نامهربانی می‌کنند. نمی‌دانم چرا مجیدی این تصمیم را گرفت و حتی نمی‌دانم در این مدت از اتفاقات رخ داده راضی بوده یا خیر؛ اگر چه هر آمدنی یک رفتنی دارد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا بازیکنان بزرگ ایران مانند مهدوی‌کیا و مجیدی به این صورت از فوتبال خداحافظی می‌کنند، گفت: خداحافظی مجیدی خیلی بهتر از خداحافظی مهدوی‌کیا بود، چون مهدوی‌کیا را خداحافظی دادند. این نامهربانی‌ها از زمان ما هم وجود داشت. در گذشته می‌گفتند پهلوان زنده را عشق است اما حالا پهلوان زنده و مرده با هم فرقی ندارند. قهرمانان همیشه در دل مردم هستند ولی مسئولانی که دستی بر آتش دارند هم باید با آنها برخورد منطقی کنند.

کاپیتان پیشین پرسپولیس در مورد تقابلش با فرهاد مجیدی در دربی‌ها گفت: نمی‌خواهم کری بخوانم اما مجیدی زمان ما به پرسپولیس گل نزد! خارج از شوخی مجیدی پسر خوب و مودبی است که امیدوارم موفق باشد.

پیروانی درباره اینکه چرا در این چند سال به غیر از عابدزاده برای بازیکن دیگری بازی خداحافظی مناسبی برگزار نشد، تصریح کرد: قضیه احمدرضا هم فرق می‌کرد، بایرن مونیخ تا امارات آمده بود و همه چیز دست به دست هم داد تا آن بازی برگزار شود. خودِ من چندین سال در پرسپولیس بودم و چند رکورد هم دارم اما چه در زمان بازیگری و چه مربیگری رفتار خوبی با من نشد.

وی ادامه داد: از سال ۸۰ تاکنون یک اظهار نامه مالیاتی برای من در باشگاه پرسپولیس رد نکردند، واقعا یک مشت آدم بی معرفت هستند که نه علم دارند و نه منطق. سالی ۵ درصد از قرارداد من را برای مالیات کسر کردند اما یک اظهارنامه به من ندادند، ۱۲ سال است که به خاطر ندانم کاری برخی از مدیران هر روز از سوی اداره مالیات جریمه می‌شوم. متاسفانه افرادی در فوتبال هستند که نمی‌دانند فوتبال چیست! اداره مالیات هم که می‌گوید به ما ربطی ندارد چقدر پول گرفتی و باید مالیاتت را بدهی! بازی خداحافظی نخواستیم، حق و حقوقمان را بدهید.

سرمربی پیشین پرسپولیس با بیان اینکه مدیران این باشگاه پول وینگادا را در پاکت و با احترام به این مربی پرداخت کردند، گفت: اگر برای گرفتن پولمان شکایت کنیم می‌شویم بی‌تعصب و اگر هم شکایت نکنیم که حقمان را می‌خورند. باور کنید اگر این پول‌ها به جیب هواداران می‌رفت مشکلی نبود اما متاسفانه فقط اتومبیل مدیران جدیدتر می‎‌شود.

پیروانی در واکنش به صدرنشینی پرسپولیس در لیگ برتر اظهار داشت: تیمی که زحمت میکشد صدرنشین هم میشود. این مسئله باعث شد استرس بازیکنان پرسپولیس هم کمتر شود، البته پرسپولیسیها باید بدانند کار در نیم فصل دوم سختتر است و باید برای قهرمان شدن بهتر بازی کنند. امیدوارم این شرایط تداوم داشته باشد و در نهایت پرسپولیس به قهرمانی در لیگ برسد.