تکمیل ۳ ساله خطوط داخلی مترو پایتخت

به گزارشافکارنیوز،سید جعفر تشکری هاشمی با بیان این مطلب اظهار کرد: پیگیر تحقق فاینانس ها و اعتبارات حوزه حمل و نقل عمومی هستیم و امیدواریم بتوانیم از ظرفیت فاینانس کشور برای توسعه خطوط و خرید واگن های مترو، همچنین خرید اتوبوسهای مورد نیاز پایتخت استفاده کنیم.

وی با تاکید براینکه در صورت تامین اعتبارات لازم قادریم سالانه ۳۰ کیلومتر خط مترو احداثو به بهره برداری برسانیم گفت: امروز به خودکفایی در ساخت خطوط مترو رسیده ایم و تنها نیاز توسعه مترو تامین به موقع اعتبارات است.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه خوشبختانه نگاه دولت یازدهم به توسعه حمل و نقل عمومی مثبت است گفت: توسعه ۱۰۰ کیلومتری شبکه مترو در پایتخت جز اولویت های اصلی مدیریت شهری است که در صورت تحقق فاینانس و پرداخت اعتبارات مصوب قادر خواهیم بود در کوتاه ترین زمان ممکن شبکه خطوط مترو را کامل کنیم، همچنین با افزایش ناوگان اتوبوسرانی سهم حمل و نقل عمومی در تهران را در کل سفرهای شهری به ۷۵ درصد افزایش دهیم.

وی تاکید کرد: تکمیل خط ۳ مترو تهران و احداثخطوط ۶ و ۷ مترو در اولویت های کاری قرار دارد که تامین اعتبارات مورد نیاز از طریق فاینانس می تواند روند توسعه و احداثاین خطوط را سرعت ببخشد.

تشکری در پایان تاکید کرد: با توجه به محدودیت منابع مالی نمی توان انتظار داشت که بودجه مورد نیاز بخش حمل و نقل عمومی به طور کامل از بودجه سالانه کل کشور تامین شود اما ظرفیت فاینانس در کشور ظرفیتی است که می تواند گره گشای مشکلات این حوزه باشد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پایان اظهار کرد: هر ساله میلیاردها تومان خسارت از ترافیک، آلودگی هوا، آلودگی صوتی و& به کشور و مردم وارد می شود، این در حالیست که راه حل اصلی این معضلات توسعه حمل و نقل عمومی و تحقق این مهم نیز نیازمند عزم ملی و حمایت های همه جانبه دولت است.