اخباری از تعلیق خاموش غنی‌سازی به گوش می‌رسد

به گزارش افکارنیوز، ‌ حجت‌الاسلام حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی طی سخنانی در تذکر شفاهی اظهار داشت: متاسفانه اخباری شنیده می‌شود که جای نگرانی دارد. بنده هر چقدر با خود کلنجار رفتم که سکوت کنم، نتوانستم و امیدوارم با مطلبی که می‌گویم دولت و مسئولان سازمان اتمی توضیح شفافی در این خصوص ارائه دهند.

وی ادامه داد: اخباری از تعلیق خاموش غنی‌سازی به گوش می‌رسد و ردپای همان جریانی که حرکات نابجایی را در لابه لای نرمش قهرمانانه دولت، جاسازی کردند در این توافق نانوشته با غرب دیده می‌شود. این کار دور زدن مجلس است و اگر صحت داشته باشد قطعاً یک خیانت به حساب می‌آید.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: متاسفانه عده‌ای به دنبال این هستند که غنی سازی را عامل تحریم معرفی کرده و القا کنند که برای رفع تحریم باید غنی سازی یعنی سنبل غرور ملی و استقلال کشور تعطیل شود. چند روز است که شنیده می‌شود که غنی‌سازی ۲۰درصد به اسم لزوم تحقیق بیشتر متوقف شده است. مگر تحقیقات بیشتر مستلزم توقف غنی‌سازی است؟

رسایی ادامه داد: معاون وزیر خارجه در جلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت که غربی‌ها می‌گویند شما به اندازه کافی برای استفاده پزشکی خود ذخیره ۲۰ درصد دارید و بیشتر از این را برای چه می‌خواهید البته وی از این حرف دفاع نمی‌کرد و حرف‌های آنها را به ما منتقل می‌کرد اما نمایندگان گفتند که به غربی‌ها چه مربوط است و ما بیشتر اورانیوم داریم و می‌خواهیم آ‌ن را بفروشیم و این حق قانونی ما است.

وی تاکید کرد: مدتی است که زمزمه تعدیل نیروهای متخصص شنیده می‌شود که در این سال‌ها تربیت و جذب شده‌اند و اگر آنها از این سنگر بیرون بیایند دچار مشکل می‌شویم. ما به دولت اعتماد داریم ولی نگرانیم که جریانی به دنبال تحمیل حرکت‌های دیگر باشد و خواهش می‌کنم که مسئولان دولت و انرژی هسته‌ای این موضوع را بررسی کرده و اخبار آن را شفاف به مردم بگویند که آیا توقف ۲۰ درصد غنی‌سازی اورانیوم و برخی چیزهایی که فعلاً آن را بیان نمی‌کنم، صحت دارد یا خیر و اگر هست جلوی این رفتار را بگیرند.

انتهای پیام/