به گزارش افکارنیوز، تذکرات کتبی نمایندگان مجلس به مسئولان اجرایی کشور در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی توسط ضرغام صادقی عضو هیات رییسه مجلس قرائت شد، که به شرح زیر است:

قاضی‌پور نماینده ارومیه در تذکری به رییس‌جمهور خواستار تسریع در تقسیم اعتبار عادلانه وزارت ورزش و جوانان برای استادیوم پانزده هزار نفری شهید باکری شد. وی همچنین در تذکر ‌به وزیر امور اقتصادی و دارایی بر تسریع در اخذ مالیات از کارشناسان رسمی دادگستری تاکید کرد.

حاجی نماینده شاهین‌شهر در تذکر به وزیر راه و شهرسازی بر ضرورت بازگشایی صدور کد پروژه مسکن مهر تاکید کرد و در تذکر به وزیر نفت نیز خواستار پرهیز از نگران کردن مردم تحت عنوان کمبود گاز در زمستان شد.

حسینی‌ صدر نماینده خوی به وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره اجازه افزایش قیمت‌ خودرو تذکر داد.

شکری نماینده تالش به وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار غیرکارشناسی آقای وزیر و مسئولان ذیربط درباره قیمت خودرو که باعثالتهاب شدید در بازار خودرو که سبب نگرانی مردم شده است را تذکر داد.

رسایی نماینده تهران نیز به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تذکر داد که به چه دلیل در هفته جاری برای چندمین بار ارسال پیامک‌ها انبوه قطع شده و کسی پاسخگو نیست. وی همچنین به رییس‌جمهور در خصوص لزوم عمل به اصل ۱۴۲ قانون اساسی و اعلام لیست اموال خود و بستگان درجه یک به قوه قضاییه که شایسته است این اقدام به صورت علنی صورت گیرد تذکر داد.

آقامحمدی نماینده خرم‌آباد در تذکر به رییس‌جمهرر بر جلوگیری از اظهارنظر برخی از وزیران از قبیل وزیر صنعت، معدن و تجارت که باعثگرانی اجناس و فشار بر مردم می‌شود، تاکید کرد.

درویش‌پور نماینده ایذه و باغملک در تذکر به وزیر صنعت، معدن و تجارت بر تقویت و گسترش شهرک‌های صنعتی مناطق محروم و سرمایه‌گذاری در مناطق محروم جهت ایجاد اشتغال در این مناطق تاکید کرد.

رسایی نماینده تهران به وزرای اطلاعات و امور خارجه تذکر داد که به چه دلیل در حالیکه وزارت اطلاعات با اطلاعیه رسمی در خصوص رفتارهای ناشایست دختران یکی از سران فتنه اطلاعیه داده، وزیر امور خارجه در صفحه مجازی خود از آن دفاع کرده است.

حسینی، ‌دستغیب، جعفرزاده، عیسی‌زاده و آشوری نمایندگان قصر شیرین، شیراز، رشت، میاندوآب و فومن در تذکر به وزیر جهاد کشاورزی خواستار صدور دستور رسیدگی ویژه به وضعیت خسارت‌دیدگان پرورش‌دهندگان ماهیان سردابی شهر ریجاب شد.

حسینی، دستغیب، ‌ علیپور، نعمتی، عیسی‌زاده، نوری نمایندگان قصر شیرین، شیراز، ماکو، اسدآباد، میاندوآب و بستان‌آباد در تذکر به وزیر صنعت، معدن و تجارت بر رسیدگی به وضعیت نابسامان کیفیت پایین تولیدات ایران‌خودرو و همچنین وضعیت خدمات پس از فروش و سرگردانی برای مردم تاکید کردند.

ثروتی، زاهدی، مقتدایی و صادقی نمایندگان بجنورد، کرمان، اصفهان و شیراز به وزیر آموزش و پرورش در خصوص اجرای قانون مجلس در استخدام نیروهای حق‌التدریسی تذکر دادند.

عمرانی، میرگلوبیات، عالی، اخوان، رهبر، افتخاری، آلیا و طبیبزاده نمایندگان سمیرم، ساوه، زابل، اصفهان و تهران در تذکر به وزیر نیرو خواستار بیان علت افزایش بیرویه نرخ انشعاب برق شدند.