به گزارش افکارنیوز، جمشید پژویان با اشاره به اینکه این جلسه داخلی است و نمایندگان و مسئولان شرکت های خودروسازی حضور ندارند، افزود: جسله شورا بعد از ظهر امروز در محل شورا برگزار می شود.

وی گفت: کارشناسان عضو شورا پیشنهاد دادند روند قیمت گذاری برای انواع خودروها بر اساس نرخ ارز آزاد بررسی و تعیین شود.

پژویان افزود: نتیجه این جلسه اعلام خواهد شد.

پیش از این، محمدرضا نعمت زاده امروز در جمع خبرنگاران گفته بود: مردم منتظر کاهش قیمت خودرو نباشند، چرا که از این پس ارز خودرو با ارز آزاد محاسبه خواهد شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت توضیح داده بود: قیمت خودرو قبلا بر مبنای ارز مبادله‌ای محاسبه می‌شد ولی با توجه به اینکه در حال حاضر خودروسازان از ارز آزاد استفاده می‌کنند، امکان کاهش قیمت وجود ندارد.

وی افزوده بود: البته به خودروسازان گفته ایم که قیمت خودرو را زیاد افزایش ندهند و برهمین اساس، ممکن است مختصر تغییراتی در قیمت برخی خودروها خواهیم داشت.

به گقته نعمت زاده، ضرب و تقسیم وزارت صنعت و سازمان حمایت نشان می‌دهد قیمت‌های جاری خودرو کف قیمت است، البته از خودروسازان خواسته‌ایم تا کمتر سود ببرند و امسال همین قیمت‌های فعلی خودرو را دنبال کنند، هر چند ممکن است در برخی موارد تغییراتی نیز داشته باشیم.

نعمت زاده در عین حال اعلام کرده بود: شورای رقابت چند روز مهلت خواسته است تا قیمت‌ها را براساس ارز آزاد محاسبه کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین گفته بود: از شورای اقتصاد هم خواسته‌ایم انحصاری بودن صنعت خودرو و اختیار قیمت‌گذاری خودرو توسط شورای رقابت را لغو کند.

محسن صالحی نیا معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت هم با اشاره به اینکه بسیاری از خودروهای پرتیراژ افزایش قیمت معناداری نخواهند داشت، گفته بود: انتظار کاهش قیمت خودرو نسبت به قیمت فعلی کارخانجات شدنی نیست.