اظهرات زنگنه در همایش «گاز، دیروز، امروز، فردا»

به گزارش افکارنیوز، بیژن زنگنه در همایش «گاز، دیروز، امروز، فردا» با اشاره به اینکه بختک هدفمندی به روی صنعت گاز افتاد موجب شد ضربات سنگینی را به توسعه گازرسانی وارد کند، گفت: در سال آینده باید درخصوص هدفمندسازی یارانه‌ها و این مسئله اندیشید تا بتوان مشکل توسعه گازرسانی را حل کرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه هم‌اکنون گاز در سبد انرژی کشور سهم بالایی دارد، گفت: باید بتوانیم مصرف نیروگاه‌ها را نیز به سمت سوخت گاز هدایت کنیم و از مصرف سوخت مایع در نیروگاه‌ها جلوگیری کنیم.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون سهم گاز در سبد انرژی کشور بیش از ۷۰ درصد است، گفت: مهمترین اولویت مسئولان شرکت ملی گاز انتقال گاز با پایداری هر چه تمام‌تر است که برای این موضوع باید در ساختار خطوط لوله اصلاحاتی صورت بگیرد.

وزیر نفت با اشاره به اینکه ذخیره‌سازی گاز نیز مسئله بسیار مهمی است و ما باید به طور جد این موضوع را دنبال کنیم، گفت: برای آنکه بتوانیم گاز را با پایداری بیشتری انتقال دهیم نیازمند این هستیم تا شبکه خود را اصلاح کنیم، زیرا این شبکه می‌تواند هم نیاز داخلی و هم نیاز صادراتی را تامین کند.

وی در ادامه با اشاره به برنامه شرکت ملی گاز برای سال ۹۴ گفت: از این سال به بعد تراز تولید و مصرف برابر میشود و دیگر نیازی به واردات نداریم،اگر هم گاز وارد میکنیم باید این گاز را برای ایجاد ارزش افزوده استفاده کرد و نباید به سراغ مصرف این گاز در بخش انرژی شویم.