به گزارش افکارنیوز، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان به عنوان رئیس طرف ایرانی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقای جنوبی بامداد امروز(چهارشنبه) در راس هیئتی برای برگزاری یازدهمین اجلاس کمیسیون مشترک راهی آفریقای جنوبی شد.

یازدهمین اجلاس کمیسیون مشترک بین جمهوری اسلامی ایران و آفریقای جنوبی به ریاست وزرای امور خارجه دو کشور فردا(پنجشنبه) ۹ آبان ماه در پرتوریا برگزار خواهد شد.

ظریف در این سفر ضمن شرکت در این کمیسیون با «نکوآنا ماشابانه» وزیر خارجه و «ژاکوب زوما» رئیس جمهور آفریقای جنوبی دیدار و گفت‌وگو می‌کند.

جلسات کارشناسی این اجلاس در قالب سه کارگروه سیاسی – اجتماعی، اقتصادی – فنی و انرژی در تاریخ ۷ و ۸ آبان ماه در پرتوریا برگزار و نمایندگان وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ دو کشور در خصوص زمینه‌های مختلف همکاری مذاکره و مقدمات مصوبات اجلاس آتی کمیسیون مشترک را تهیه کرده‌آند.

مجمع تجاری ایران و آفریقای جنوبی نیز همزمان با اجلاس کمیسیون مشترک با حضور نمایندگان بخش‌های خصوصی دو کشور در پرتوریا برگزار خواهد شد و زمینه‌های توسعه مناسبات اقتصادی و تجاری فیمابین دو کشور را مورد بحثو بررسی قرار خواهد داد.

تاکنون ده اجلاس کمیسیون مشترک بین جمهوری اسلامی ایران و آفریقای جنوبی برگزار و حدود ۸۰ سند همکاری بین دو کشور به امضاء رسیده است.

ظریف بعداز ظهر روز پنجشنبه به وقت آفریقای جنوبی، راهی استانبول خواهد شد و صبح روز جمعه در شصتمین اجلاس گفت‌وگو، خلع سلاح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی در استانبول سخنرانی کرده و سپس برای دیدار با مقامات عالیرتبه ترک به آنکارا عزیمت می‌کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی سهشنبه هفته آینده نیز برای شرکت در سی و هفتمین اجلاس کنفرانس عمومی یونسکو به پاریس میرود و پنجشنبه و جمعه نیز برای شرکت در مذاکرات ایران و ۱+۵ در ژنو حضور خواهد داشت.