به گزارش افکارنیوز، ابوالفضل حسنی مدیر کل دفتر گسترش و برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم، در گفت‌وگو با فارس از لغو مجوز اصولی منتشر شده در سال ۹۰ خبر داد و گفت: این مجوز در سال ۸۹ و در شرایطی که تعداد اعضای هیئت مؤسس ۹ نفر معرفی شده‌ بودند، منتشر شده است.

وی افزود: اما از تعداد ۹ نفر اعضای معرفی شده در روز ۲۲ خرداد ماه سال ۹۰ چهار نفر استعفا دادند و همین باعثشد تا تعداد اعضای هیئت مؤسس این دانشگاه به ۵ نفر برسد.

حسنی همچنین اشاره کرد: از آنجایی که بر اساس قانون وزارت علوم، تعداد اعضای هیئت مؤسس باید ۷ نفر و ۳ نفر از آنها عضو هیئت علمی باشند با استعفای ۴ نفر از اعضای معرفی شده، تعداد باقی‌مانده نسبت به تعداد قانونی اعضای هیئت مؤسس کاهش پیدا کرد.

وی ادامه داد: با این حال فرصتی برای تعیین تکلیف نهایی اعضای هیئت مؤسس به مسئولان این دانشگاه داده شد اما عدم پیگیری آنها در نهایت منجر به لغو مجوز اصولی دانشگاه غیر دولتی جامع ایرانیان شد.

حسنی در پایان تاکید کرد: بنابراین باید مراحل قانونی صدور دوباره این مجوز از طریق دفتر غیردولتی و غیرانتفاعی وزارت علوم طی شود و پس از آن مراحل راهاندازی دانشگاه به روال عادی برگردد.