سومین گروه جنایتکار جهان

به گزارش افکارنیوزاز بغداد، گزارش یک مرکز مطالعات تروریستی در آمریکا، داعش یا همان «امارت اسلامی در شام و عراق» را سومین گروه تروریستی و جنایتکار جهان معرفی کرد.

در این میان، داعش ضمن اعتراف به بمباران کربلا با استفاده از موشک‌های گراد، با صدور بیانیه‌ای به حملات مشابه در «بصره» و تلاش برای ترور «کاظم الشمری» از نمایندگان پارلمان عراق و نیز ترور برخی از رهبران ارتش «المهدی»، شاخه نظامی جریان «صدر» عراق اعتراف کرد.

داعش در صدد عملیات تروریستی در مراسم محرم است

همچنین یک مسئول بومی در استان «بابل» عراق نیز تاکید کرد که تروریست‌های سوری و سعودی وابسته به داعش با ورود به این شهر در صدد اجرای عملیات تروریستی در مراسم محرم امسال هستند.

اما شبکه «سی. ان. ان» به نقل از گزارش «مرکز ملی مطالعات تروریست و مبارزه با فعالیت‌های تروریستی» در آمریکا، فاش کرد که «جنبش طالبان در صدر سازمان‌های جنایتکار جهان قرار دارد و عامل کشته شدن یک هزار و ۸۴۲ بوده است و پس از آن، گروه «بوکو حرام» در نیجریه قرار داد که مسئول کشته شدن یک هزار و ۱۳۲ نفر است.

بر اساس این گزارش، داعش سومین گروه مرگ‌آور جهان است و سازمان القاعده در عراق، پس از آن جا دارد و حزب «مائویسم» هند، جنبش جوانان سومالی، سازمان القاعده در جزیره العرب و جنبش طالبان در پاکستان به ترتیب در مرتبه بعدی قرار دارند.

این گزارش با اشاره به افزایش حملات تروریستی و یا فعالیت‌های مرتبط با آن در سال ۲۰۱۲ در نقاط مختلف جهان، فاش کرد که هفت سازمان تروریستی مسئولیت بیشتر این حملات را برعهده گرفتند، جالب اینکه شش سازمان از هفت سازمان مزبور به طور مستقیم با القاعده در ارتباط هستند.

همچنین بر اساس گزارش مزبور در سال ۲۰۱۲ بیش از هشت هزار و ۵۰۰ عملیات تروریستی در جهان رخ داد و جان دست کم ۱۵ هزار و ۵۰۰ نفر را گرفت.

بیشتر این حملات در آفریقا، آسیا و کشورهای خاورمیانه رخ داد.

این آمار نشان میدهد که حملات تروریستی در سال ۲۰۱۲ نسبت به یک سال قبل از آن، ۶۹ درصد افزایش داشت و تعداد قربانیان آن نیز با ۸۹ درصد افزایش همراه بود.