نگرانی مسکو از احتمال استفاده سلاح‌های شیمیایی در سوریه

به گزارش افکارنیوز، وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای که چهارشنبه منتشر کرد؛ اعلام کرد که مسکو از انتشار برخی اخبار جدید مبنی بر احتمال استفاده از سلاح های شیمیایی از سوی عناصر افراطی شورشی در اراضی سوریه بسیار نگران است.

این بیانیه هنگامی صادر شد که برخی گزارش‌های مطبوعاتی از احتمال استفاده از سلاح‌های شیمیایی از سوی عناصر تروریست مخالف دولت علیه کُردهای منطقه راس العین در نزدیکی مرزهای ترکیه خبر می‌دهد.

وزارت خارجه روسیه تاکید کرد که البته این اطلاعات نیاز به تاکید و دقت نظر و تحقیق دارد؛ اما این موضوع قطعنامه شماره ۲۱۱۸ شورای امنیت را یاد آور می شود که با اجماع تصویب شده و مسئولیت خاصی را بر عهده کشورهای همسایه سوریه در ممانعت از قرار گرفتن سلاح‌های شیمیایی در دست عناصر افراطی مخالف دولت قرار داده است.

در این بیانیه تاکید شده که گروههای جهادی از جمله جبهه النصره و دولت اسلامی عراق و شام در مرحله اخیر، فعالیتهای خود را علیه شهروندان کُرد ساکن شمال شرق سوریه افزایش دادهاند. آنها در همین راستا تعدادی از مناطق مسکونی کردنشین را محاصره کرده اند که همین موضوع اوضاع انسانی محاصره شدگان را بسیار سخت کرده و آنها به اساسی ترین نیازهای خود از جمله مواد غذایی و دارو محتاج شدهاند.