آرامش قبل از طوفان بازار خودرو + جدول بهای جدید

به گزارش افکارنیوز، بعد از آنکه وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست خبری خود به صورت رسمی آغاز افزایش قیمت خودرو را آغاز کرد، اما بازار هنوز چندان واکنشی به افزایش قیمت خودرو نشان نداده و گویا مردم هنوز تصمیم به ورود به بازار را برای خرید نداشته‌اند.


این در شرایطی است که برخی هدف نعمت‌زاده از اعلام رسمی افزایش قیمت خودرو را تلاش برای رونق بازار می‌دانند و معتقدند که وی، این کار را به صورت یک اقدام مقطعی برای رفع کمبود نقدینگی خودروسازان و به حرکت درآوردن چرخ‌های تولید خودرو در کشور صورت داده است.

در این میان، اما فعالان بازار خودرو می گویند که هنوز بازار واکنش چندانی به این تصمیم وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان نداده و خریدها رونق نگرفته است، البته در این میان باید نگاهی هم به قدرت خرید مردم داشت.

در مقابل خودروسازان معتقدند که اگرچه ممکن است در مقطعی کوتاه، قیمت خودرو افزایش یابد، اما به طور قطع با تداوم تولید و عرضه به بازار، قیمت خودرو تثبیت خواهد شد و حداقل تا اوایل سال آینده، قیمت‌ها تغییر نخواهند داشت.

هاشم یکه‌زارع، مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو در گفتگو با خبرنگار مهر می گوید: با افزایش فروش، به طور قطع بخشی از نقدینگی مورد نیاز تولیدکنندگان خودرو در کشور تامین شده و آنها می توانند به تولید بیشتری بپردازند، ضمن اینکه وقتی تولید خودرو افزایش یابد، به طور قطع تثبیت قیمت نیز در راه خواهد بود.

وی می‌افزاید: هدف ما این است که با افزایش عرضه خودرو به بازار، اشتغال موجود را حفظ کرده و نقدینگی مورد نیاز خود را تامین کنیم؛ ضمن اینکه وقتی عرضه به بازار افزایش یابد، حتما قیمت خودرو نیز متعادل خواهد شد.

البته هنوز هم اختلاف زیادی میان قیمت نمایندگی انواع خودروها با قیمت حاشیه بازار آنها وجود دارد که به نظر می رسد به دلیل کمبود عرضه برخی از انواع خودرو در بازار باشد، بنابراین می توان انتظار داشت که با افزایش تولید خودروسازان، قیمت حاشیه بازار نیز به قیمت نمایندگی نزدیک شود و حتی اگر افزایش قیمتی هم در نمایندگی رخ دهد، قیمت حاشیه بازار با تصمیم جدید برای افزایش، تغییر چندانی نخواهد داشت؛ چراکه در مقابل عرضه افزایش یافته و فاصله قیمت بازار و نمایندگی را به حداقل می رساند.

قیمت جدید انواع خودرو

نوع خودرو

قیمت نمایندگی

قیمت بازار

اختلاف قیمت

پژو ۴۰۵

۲۵میلیون و ۱۸۰ هزار تومان

۲۷میلیون و ۲۰۰ هزار تومان

۲میلیون و ۲۰ هزار تومان

پژو ۲۰۶ تیپ۲

۲۹میلیون تومان

۳۵میلیون تومان

۶میلیون تومان

پژو ۲۰۶ تیپ۵

۳۴میلیون تومان

۳۶میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

۲میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

پژو ۲۰۶ تیپ۶

۳۹میلیون تومان

۴۹میلیون تومان

۱۰میلیون تومان

پژو ۲۰۶ صندوقدار

۳۷میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

۳۸میلیون تومان

۵۰۰هزار تومان

پژو پارس سال

۲۹میلیون و ۹۷۰ هزار تومان

۳۴میلیون تومان

۴میلیون و ۳۰۰ هزار تومان

سمند ال ایکس

۲۳میلیون تومان

۲۷میلیون تومان

۴میلیون تومان

تیبا

۱۸میلیون و ۷۹۰ هزار تومان

۲۰میلیون تومان

۱میلیون و ۲۱۰ هزار تومان

تندر ۹۰

۳۵میلیون تومان

۳۵میلیون تومان

صفر

پراید ۱۱۱

۱۵میلیون و ۲۶۸ هزار تومان

۱۷میلیون و ۳۰۰ هزار تومان

۲میلیون و ۳۲ هزار تومان

پراید ۱۳۲

۱۵میلیون و ۸۰ هزار تومان

۱۶میلیون تومان

۹۲۰هزار تومان

مگان

۷۴میلیون تومان

۸۷میلیون تومان

۱۳میلیون تومان