دلیل مشکلات کشور تحریم نیست

به گزارش افکارنیوز، رضوانی رئیس انجمن بهره‌وری شرق و یکی از مسئولان برگزارکننده همایش هم‌اندیشی مدیران صنایع برتر کشور که صبح امروز در مشهد مقدس برگزار شد، اظهار داشت: این جلسه نخستین هم‌اندیشی مدیران صنایع برتر کشور است که در صبح امروز با شعار مدیریت بروزرسانی کار خود را شروع کرده زیرا یکی از مشکلات کشور مسائل مدیریتی و منابع انسانی است که سرمایه هر کشوری است.

وی با بیان اینکه یکی از دلایل مشکلاتی که در حال حاضر در بخش‌های ختلف شاهد آن هستیم به مسئله مدیریت بر می‌گردد، گفت: با توجه به شرایط فعلی و رویکرد دولت امیدواریم از مدیران کارآمد و متکی به دانش و ابتکار استفاده شود و همچنین بتوانیم با برگزاری چنین همایش‌هایی شیب توسعه کشور را سرعت ببخشیم.

* حضور نهاوندیان در دولت نشانه به رسمیت شناختن بخش خصوصی است

بر اساس این گزارش در ادامه نخستین هم‌اندیشی مدیران صنایع برتر کشور محمدرضا خباز در مورد مشکل فعلی کشور اظهار داشت: در حال حاضر مشکل فعلی کشور مدیریت است و باید بپذیریم مدیریت یک علم است. در غیر اینصورت همانطور که شاهد بودیم در گذشته برخی تصمیمات اتخاذ می‌شد که پس از مدتی به این نتیجه می‌رسیدیم که چنین تصمیمی مبنای علمی ندارد و در نهایت گرفتاری‌هایی برای تولیدکنندگان با توجه به تدابیری که اتخاذ شده بود ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه اگر زمان دوران پس از انقلاب اسلامی بود می‌توانستیم بپذیریم که برخی افراد بدون اینکه تجربه‌ای داشته باشند سمت‌هایی را دریافت کنند، گفت: در حال حاضر ۳۴ سال از انقلاب اسلامی گذشته است و دیگر جای این نیست که بخواهیم آزمون و خطا انجام دهیم و اگر در حال حاضر بخواهیم اشتباهات گذشته مجدد را مرتکب شویم و مدیرانی را بر سر کار بگذاریم که جایگاه مدیریتی ندارند وضعیت کشور همین خواهد بود.

نماینده سابق مجلس با بیان اینکه طرح رونق بازار کسب و کار در مجلس هشتم مطرح شد و براساس آن پیش‌بینی کردیم که هر کمیسیونی در دولت و مجلس باید نمایندگان بخش خصوصی را نیز در جلسات خود به عنوان نماینده این بخش بپذیرد خاطرنشان کرد: در همین راستا شورای گفت‌وگو با حضور ۶ وزیر و معاون اول رئیس‌جمهور تشکیل شد تا قهر دیرینه بخش خصوصی و دولتی به آشتی تبدیل شود.

خباز با بیان اینکه این طرح به سختی از سوی دولت ابلاغ شد ولی در کمیسیون‌های دولت نماینده‌ای از بخش خصوصی حضور نداشت، تاکید کرد: در دولت جدید با توجه به رویکردی که دیده می‌شود به نظر می‌رسد مسئولان گوش شنوایی برای صحبت‌های کارشناسی صنعتگران و فعالان اقتصادی دارند و انتخاب رئیس اتاق بازرگانی ایران به عنوان سرپرست نهاد ریاست جمهوری گویای این است که دولت فعالان اقتصادی را به رسمیت شناخته و مدیر بخش خصوصی را در کنار خود همراه کرده است.

وی افزود: معضل کسری بودجه و تورم و همچنین سایر مشکلاتی که با آن دست و پنجه نرم میکنیم همه محصول تحریم نیست و میتوانیم تحریم را با سیاست و درایت همانند ۸ سال دفاع مقدس پشت سر بگذاریم و یا آن را دور بزنیم. بنابراین به عنوان معاون امور تامینی رئیسجمهور اعلام میکنم که دولت آمادگی شنیدن صحبتهای فعالان اقتصادی را دارد.