به گزارش افکارنیوز، گاهی به سوءتفاهم شبیه است و گاهی دل را بیشتر می لرزاند و به ارتباطی کاملاً عاطفی تبدیل می شود. شاید تصور کنید شما با دیگران فرق می کنید و حتی اگر قانون های رابطه با همکاران را نادیده بگیرید. می توانید به خط قرمزها وفادار شوید و همیشه یک عضو بی حاشیه در اداره تان باقی بمانید اما ماجرا همیشه این طور پیش نمی رود. روانشناسان می گویند در بسیاری مواقع، صمیمیت از دل نزدیکی بیرون می آید و اگر حد و مرزهای نزدیک شدن به همکار را نشناسید، ممکن است درگیر کلاف پیچیده ای شوید که هم رابطه کاری و هم زندگی خصوصی تان را ویران می کند. شما باید، این ۹ نکته را جدی بگیرید.

رازهایتان را فاش نکنید


در محیط کاری، رازهای زندگی خصوصی تان را فاش نکنید. هرگز جزئیات زندگی مشترک تان را در محیط کار فاش نکنید. به همکاران تان اجازه ندهید که از مشکلات زندگی مشترک شما با خبر شوند و با توصیه های متناقض، ذهن تان را آشفته کنند.

همسرتان را پنهان نکنید


گفتیم که جزئیات زندگی تان را به همکاران تان نگویید، اما لازم است تا حدودی آنها را از شرایط خود با خبر کنید. اگر نامزد دارید یا ازدواج کرده اید، نباید چنین موضوعی را مثل یک راز از همکاران تان پنهان کنید. در مورد روابط عاطفی تان شفاف باشید و اگر ازدواج کرده اید، حلقه به دست به اداره وارد شوید. گذشته از این، در فرصتی مناسب همسر یا نامزدتان را به همکاران تان معرفی کنید. این موضوع خط قرمزها را به آنها یادآوری می کند و باعثمی شود با محدودیت های زندگی شما بیشتر آشنا شوند.

هم اتاق نشوید


با یک همکار از جنس مخالف، به تنهایی هم اتاق نشوید. درست است که شما به خودتان و او اطمینان دارید، اما باور کنید روابط عاطفی و صمیمانه، از دل همین گفتگوهای ساده بروز می کند. زمینه را برای ایجاد چنین سوءتفاهم هایی فراهم نکنید و به بهانه مدرن بودن قوانین نانوشته را نادیده نگیرید.

دیوارها را بر ندارید


شاید گاهی با یک مهمانی دوستانه همکاران تان را دور هم جمع کنید، اما مراقب باشید در مهمانی هایی که بیش از حد صمیمانه هستند، جایی برای همکاران وجود ندارد. شرکت همکار شما در برخی از تفریحات تان می تواند مرزهای این رابطه را محو کند.

فاصله ها را حفظ کنید


یک همکار خوب، همیشه مرزها را می شناسد و به خط قرمزها احترام می گذارد. پس به همکارتان اجازه ندهید به هر شیوه ای با شما شوخی کند و خارج از چارچوبی که به آن باور دارید با شما صمیمی شود.

بیش از حد تکرار نکنید


درست است که همسر شما باید تا اندازه ای در جریان روابط کاری شما باشد اما هرگز بی وقفه و مداوم در مورد همکارتان با او صحبت نکنید. حتی اگر جز رابطه همکاری چیزی میان شما نباشد، بیش از حد آوردن نام یک فرد می تواند به زیان رابطه شما تمام شود.

غصه را پشت در بگذارید


حرفه ای باشید و غم های خانه تان را به محیط کار نیاورید. به همکار شما ربطی ندارد که دیروز با چه بحرانی در خانه روبرو شده اید. پس او را شریک دلتنگی هایتان نکنید و رابطه را از مسیر حرفه ای بودن خارج نکنید.

به حریم تان راهش ندهید


محدوده رابطه همسرتان با همکاران تان را بیش از اندازه گسترش ندهید. دلیلی ندارد که همسر شما با همکاران تان وارد یک رابطه شود و آنها را به دوستان صمیمی اش تبدیل کند. صمیمیت بیش از حد و وارد شدن آنها به حریم خصوصی شما می تواند دردسرساز شود.

پنهانکاری نکنید


اگر همکارتان زندگی خصوصی اش را برای شما فاش کرد، می توانید موضوع را با همسرتان در میان بگذارید، با این روش شما اجازه نمی دهید که یک دنیای راز آلود میان شما و همکارتان شکل بگیرد و همسرتان از این قافله بیرون بماند. مراقب باشید رابطه تان با این همکار، آنقدر شخصی نشود که همسرتان از آن مطلع نباشد.

سيب سبز/ شماره ۱۰۰/ نيمه اول آبان ماه ۹۲/ صفحه ۵۸