به گزارش افکارنیوز، محمد رویانیان در گفتگو با رادیو ایران اظهار داشت: «من در ۳۲ سالی که خدمت کرده‌ام احساس خستگی نکرده بودم اما در این ۲ سالی که به فوتبال آمدم پیر شدم. قبل از این حتی تعطیلی هم نداشتم اما این قدر خسته نشده بودم.»

وی افزود: «اگر مشغول دویدن باشم برایم خیلی بهتر است اما دایی من را برای دویدن به تمرین نمی‌برد تا با بازیکنان بدوم! در فوتبال احساس می‌کنم مغز و قلبم از کار افتاده است. قبل از این فکر می‌کردم جوان هستم اما این طور نیست و پیر شده‌ام.»

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس با بیان اینکه خانواده‌ام خیلی از حضور من در فوتبال ناراحت هستند، اظهار داشت: «من حرف همسرم را همیشه گوش می‌دهم و او نمی‌خواهد که من در فوتبال باشم اما نمی‌دانم چرا نمی‌شود که از فوتبال بروم. شاید اگر استعفایم را به همسرم داده بودم زودتر به نتیجه می‌رسید. اکنون مانده‌ام که چه کار کنم و وزیر ورزش هم نیست که تکلیف مرا مشخص کند.»

رویانیان با اشاره به عدم رای اعتماد مجلس وزیر ورزش و جوانان، عنوان کرد: «ورزش ما پتانسیل بالایی دارد و دیدید که جوانان والیبال ما چگونه در جهان افتخار آفرینی کردند. در بسکتبال و کشتی هم همین طور و فوتبال هم که در آستانه حضور در جام جهانی است. این موفقیت‌ها حاصل تثبیت رئیس فدراسیون‌های قبلی است که اکنون به این نتیجه رسیدیم اما اکنون ورزش ۶ ماه است که عملا بلاتکلیف است و وزیر آن مشخص نشده و اگر همین طور ادامه داشته باشد همه کارهایی که تا به الان انجام شده خراب می‌شود.»

وی ادامه داد: «اکنون پرسپولیس و استقلال مشکل دارند و مشخص نیست که قرار است خصوصی شوند یا دولتی باقی بمانند. واگذاری پرسپولیس و استقلال توسط دولت تصویب شده و دولت هم آن را اعلام کرده است اما مشخص نیست که می‌خواهند آن را بفروشند یا نه و همین موضوع ما را هم بلاتکلیف کرده است. برای انجام کارهای اقتصادی و زیربنایی بلاتکلیف هستیم. آقای صالحی امیری سرپرست قبلی وزارت ورزش ما را خواست و اعلام کرد روزی که از مجلس رای بیاورم به محض اینکه پله‌های مجلس را پایین بیایم ۱۰ درصد از استقلال و پرسپولیس واگذار می‌شود اما او رای نیاورد و این کار صورت نگرفت.»

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در خصوص اینکه گفته می‌شود قرار است او و بابک زنجانی پرسپولیس را بخرند، گفت: «من با آقای زنجانی در یکی، ۲ پروژه همکاری‌هایی دارم. من یک پاسدارم که حاضرم برای کشورم جانم را بدهم و این را بدون منت می‌گویم. به همین دلیل هم ارتباطم را طبق قانون و مقرارت انجام می‌دهم. آقای زنجانی هم فردی با هوش بالا و جوان توانمندی است که سرمایه خوبی هم دارد. او به پرسپولیس علاقه دارد و می‌خواهد سهام این باشگاه را خریداری کند و حتی به دولت نامه هم زده است، اما من می‌گویم پرسپولیس باید درست فروخته شود. پرسپولیس را نه باید به زنجانی بفروشیم و نه به رویانیان، چون فروختن این باشگاه به شخص کار اشتباهی است.»

وی افزود: من طرحی برای فروش پرسپولیس دارم و آن را به وزارت ورزش هم دادهام تا پرسپولیس به یک کنسرسیومی واگذار شود. نباید سهام غالب را به یک نفر بدهیم چون این تیم برای مردم است و آن قدر بزرگ است که نمیتواند یک مالک داشته باشد. باید پرسپولیس را به افرادی بفروشیم که عملا شرکتهایی حقوقی هستند و این باشگاه نباید توسط یک گروه اداره شود. گروهی متشکل از پیشکسوتان پرسپولیس، یک بانک که مذاکراتی هم با آن داشتهایم و چند شرکت که بتوانند سهام پرسپولیس را خریداری کنند، گزینه مناسبی است.