دلیل سفر نوری‌ مالکی به تهران

به گزارشافکارنیوز،عبدالله تمیمی نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دیدار مجمع نمایندگان استان خوزستان با رئیس‌جمهور گفت: در این جلسه مجمع نمایندگان استان خوزستان به بیان مشکلات این استان در حوزه مسائل مختلف از جمله آلودگی‌ و مسائل زیست محیطی، اشتغال و نیز مشکل کمبود آب پرداختند که در بخش آب موضوع انتقال آب کارون به استان‌های یزد و اصفهان مورد بررسی قرار گرفت و عنوان شد که اگر این آب به عنوان آب شرب به این استان‌ها منتقل می‌شود هیچ و الا اگر برای مصارف کشاورزی استفاده می‌شود استان خوزستان خود برای مصرف آن اولی‌تر است.

وی افزود: رئیس‌جمهور نیز در این جلسه از تشکیل کارگروهی برای بررسی مشکلات استان خوزستان خبر داد و قول داد تا اعتباراتی برای حل مشکلات استان خوزستان اختصاص یابد.

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان اظهار داشت: رئیس‌جمهور در این جلسه با تأکید بر اجرای قرارداد ۱۹۷۵ الجزایر مابین ایران و عراق عنوان کرد که در آینده نزدیک نخست‌وزیر عراق به منظور و انجام پاکسازی و لایروبی اروندرود به تهران سفر خواهد کرد.

تمیمی خاطر نشان کرد: رئیسجمهور همچنین با اشاره به مذاکرات هستهای اظهار داشت که پیشرفت خوبی در مذاکرات ایران با ۱+۵ حاصل شده است و تنها یک عضو این گروه مشکلاتی را بر سر راه مذاکرات ایجاد کرده که امیدواریم این موانع و مشکلات در مذاکرات آینده حل و فصل شود.