به گزارش افکارنیوز، به نوشته روزنامه یدیعوت آحارونوت، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان به مناسبت بزرگداشت عاشورای حسینی دو بار در انظار عمومی حاضر شد که البته کیف دستی یکی از محافظین امنیتی او در این سخنرانی‌ها خبرساز شد.

دو بار حضور در انظار عمومی برای نصرالله که شدیدا از نظر امنیتی محافظت می‌شود و گاهی اوقات ماه‌ها در پناهگاه زیرزمینی خود باقی می‌ماند، غیر معمول است. اما کیف دستی محافظ و بیشتر از دو حضور عمومی در ۲۴ ساعت، نظر رسانه‌های لبنانی را به خود جلب کرد.

به گزارش رسانه‌های لبنانی، این کیف در واقع یک سپر ضد گلوله تاشو است که توسط نیروهای اسکاتلند یا در عملیات‌های ضد تروریسم استفاده می‌شود.

رونن سولومان، محقق اطلاعاتی در این خصوص گفت: با توجه به حملات اخیری که علیه پناهگاه‌های حزب‌الله صورت گرفته است و نگرانی منطقی از ترور اعضای ارشد آن، پرسنل آن تصمیم گرفتند که روش‌های جدیدی همچون آموزش سگ برای یافتن مواد منفجره و استفاده از سپر ضد گلوله به کارگیرند.

در موارد مورد نیاز، فرد محافظ کیف را باز کرده و یک دیوار محافظتی بین تروریست و نصرالله ایجاد میکند. قدرت این سپرهای به اصطلاح مسافرتی و قابل حمل به گونهای است که میتواند جلوی گلولههای رگبار AK۴۷ را نیز بگیرد. این سپر پس از باز شدن قادر است مساحت مناسبی را پوشش دهد و امکان خارج شدن سریع شخص را از صحنه ترور مهیا کند.