شریک آمریکا در جاسوسی های اینترنتی کیست؟

به گزارش افکارنیوز، اسکات ریکارد، روز شنبه(۲۵ آبان) در مصاحبه با پرس تی‌وی تاکید کرد: «اسرائیلی‌ها به میزان زیادی در تمامی فعالیت‌های مرتبط با جمع‌آوری اطلاعات دست دارند. بخش عمده‌ای از فناوری‌های مورد استفاده در این زمینه با استفاده از عوامل موساد و از سوی آمریکا، اسرائیل و اروپا تهیه و تولید شده ‌است.»


بنابر یک گزارش جدید، سازمان سیا نیز مثل آژانس امنیت ملی آمریکا براساس قانون میهن پرستی در حال جمع آوری اطلاعات معاملات مالی است. بسیاری از آمریکایی‌ها از این اقدام به عنوان نقض گسترده اصلاحیه چهارم قانون اساسی آمریکا انتقاد کرده‌اند.


ریکارد افزود: «این افشاگری‌ها چیز جدیدی نیست و اطلاعات مرتبط با معاملات مالی در آمریکا بیش از ۵۰ سال است که جمع آوری می‌شود. مقام‌های آمریکایی هم‌اکنون برای هدف قرار دادن مظنونان اقدامات تروریستی این برنامه را گسترش داده‌اند.»


روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از مقام‌های سابق دولت آمریکا که با این برنامه سازمان سیا آشنایی داشتند اعلام کرد این برنامه برای کشف رابطه بین ارتباطات تروریستی و الگوهای مالی مفید بوده است.


وال استریت ژورنال در ادامه به نقل از یک مقام سابق آمریکا تاکید کرد: «اگر قرار بود یک تحلیلگر سیا به جمع آوری داده‌ها و کشف مظنونین فعالیت‌های تروریستی احتمالی در آمریکا بپردازد، باید این اطلاعات را به اف بی ای ارائه می‌کرد.»


بازرس کل وزارت دادگستري آمريکا در سال ۲۰۰۷ با انتشار گزارشي اعلام کرد پايگاه دادههاي "مرکز غربالگري تروريستي" در اف بي آي بيش از ۷۰۰ هزار نام را در خود جاي داده و ماهانه ۲۰ هزار نام جديد به اين فهرست اضافه ميشود. اين به معناي آن است که فهرست يادشده در حال حاضر بيش از يک ميليون نام را در بر دارد.