رئیس‌ دانشگاه تهران نباید استعفا دهد

به گزارشافکارنیوز،عبدالوحید فیاضی نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی در واکنش به فشارهای اصلاح‌طلبان تندرو به فرهاد رهبر برای استعفا از ریاست دانشگاه تهران گفت: اصلاح‌‌طلبان تندرو و افراطی که هدفشان بر هم زدن فضای آرام و علمی دانشگاه‌هاست حق دخالت در امور آموزش عالی را ندارند.

وی با بیان اینکه عزل و نصب مدیران حق یک وزیر است، اظهار داشت: کسی یا نهادی قصد ندارد این حق را از وزیر بگیرد زیرا یک وزیر طبق قانون امکان عزل و نصب افراد تحت امر خود را دارد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه نمایندگان در عزل و نصب‌های وزارتخانه‌ها دخالتی نمی‌کنند، تصریح کرد: مجلس فقط زمانی به یک عزل و نصب واکنش نشان می دهد که اقدامی علیه منافع ملی صورت گیرد یا فرد ناکارآمدی منصوب شود.

فیاضی بر این نکته تأکید کرد که نمایندگان مجلس بر اساس وظایف قانونی خود با انتصاب افراد تندرو و افراطی مخالفت کرده و به وزرا در این باره تذکر می‌دهند.

وی با بیان اینکه فرهاد رهبر به عنوان رئیس دانشگاه تهران باید با تمام توان به کار خود ادامه دهد، تصریح کرد: آقای رهبر نباید تحت تأثیر فشارها قرار بگیرد و بایستی مقاومت کرده و استعفا ندهد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خطاب به اصلاح‌طلبان تندرو گفت: این افراد نباید در امور وزارت علوم دخالت کنند و باید اجازه دهند این وزارتخانه مسیر خود را طی کند.

فیاضی با اشاره به رأی اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی به رضا فرجی‌دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، اظهار داشت: ما به وزیر علوم رأی مثبت دادیم تا بتواند اقدامات لازم را برای آموزش عالی انجام دهد.

وی ادامه داد: از دولت یازدهم که با شعار اعتدال سر کار آمد، انتظار می‌رود که مقابل تندروها و افراطیون بایستد و اجازه ندهد کسی با شعار اعتدال تندروی کند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات خانه ملت، به جلسه فردای کمیسیون متبوعش با وزیر علوم اشاره کرد و گفت: در جلسه فردا بحث فشار افراد تندرو و بیرونی به آقای رهبر و همچنین سایر مسئولان آموزش عالی را با وزیر در میان گذاشته و از وی خواهیم خواست که این موضوع را پیگیری کند.