تاکید شاه بحرین بر سرکوب شیعیان این کشور

افكار نيوز - در حالي كه جامعه شيعيان بحرين هرگونه تلاش مخفيانه براي تغيير حاكميت سني اين كشور را رد كرده است، شاه بحرين بر كنترل مساجد شيعيان و اعمال محدوديت براي سخنرانان مذهبي شيعه تاكيد كرد.

به گزارش افکار خبرگزاری آلمان گزارش داد: شیخ حمد بن عیسی آل خلیفه، شاه بحرین در یک نطق تلویزیونی خطاب به رهبران شیعه در بحرین اعلام کرد: عذرخواهی ما از خاطیان به خاطر برخوردهای ماه های گذشته، به این امید صورت گرفت که آنها در اقدامات خود تجدید نظر کنند اما آنها از این موضوع سوء برداشت کرده و خود را بالاتر از قانون تلقی کردند و به آموزش های خرابکارانه خود ادامه دادند.

وی از تداوم نظارت بر مساجد و دیگر اماکن مذهبی بحرین برای جلوگیری از هرگونه سوء استفاده احتمالی خبر داد.

شیخ حمد بن عیسی آل خلیفه، از دستور خود به مقامات دولتی برای کنترل سخنرانان مذهبی خبر داده و گفت: دستوری صادر کرده ام برای کنترل این موضوع که تنها سخنرانانی که توانایی علمی دارند و دارای سلوکی متعادل و رفتاری مناسب هستند، اجازه سخنرانی داشته باشند.

بحرین از ۱۳ آگوست، برخورد با گروه های شیعه را در این کشور تشدید کرده و مدعی است گروه های شیعه در تلاش برای تغییر حاکمیت هستند.

گروه های حقوق بشر از بازداشت حداقل ۲۰۰ شیعه توسط دولت بحرین به اتهام تلاش برای تغییر حاکمیت غیرشیعه خبر داده اند.

جامعه شیعیان بحرین موسوم به الوفاق اعلام کرده است: شیعیان دستگیر شده در بحرین همگی چهره های شاخص هستند و همه اقداماتشان به آسانی قابل کنترل و نظارت بوده است که این موضوع با ادعای وجود یک سازمان مخفی شیعه تناقض دارد. / انتهای پیام /