عباس قبادی در نشست مطبوعاتی در جمع خبرنگاران گفت: قیمت گوشت مخلوط گوسفندی در هر کیلوگرم از ۱۵ هزارتومان روز گذشته به ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است، اما هر کیلو گرم لاشه در میادین اصلی بین ۱۳ هزارو ۸۰۰ تومان تا ۱۴ هزار تومان عرضه می شود. البته با آغاز عرضه گوشت گرم گوسفندی از دیروز، قیمت گوشت کمتر نیز می شود.

به گزارش مهر، رئیس سازمان بازرگانی استان تهران با اشاره به ثابت بودن قیمت گوشت گوساله از ابتدای سال تا کنون افزود: قیمت گوشت گوسفندی در این دوره نوسان زیادی داشت، این در حالی است که کشور در تولید گوشت گوسفند نیزفقیر شده است که نیاز بازار با واردات تامین می شود هر چند در این زمینه سازمان بازرگانی هر بار متهم می شود اما برای تعدیل قیمت ها ضروری است.

وی اعلام کرد: هفته گذشته ۷۰۰ تن گوشت گرم گوسفندی به بازار عرضه شد که توانسته است قیمت را تعدیل کند. امروز نیز ۳۰ تن به بازارتزریق خواهد شد.

قبادی از عرضه گوشت گرم گوسفندی در تمامی فروشگاههای زنجیره ای با ۱۵ درصد تخفیف خبر داد و گفت: بر اساس مذاکرات انجام شده با فروشگاههای زنجیره ای، هر کیلوگرم لاشه گرم گوسفندی به قیمت ۱۲ هزار تومان در درب فروشگاه تحویل داده می‌شود تا آنها با ارایه خدمات بسته بندی، گوشت را با قیمت مناسب در اختیار مشتریان قرار دهند. در نهایت هر کیلوگرم ران پاک کرده بدون چربی به عنوان مرغوب ترین نوع گوشت با قیمت ۱۷ هزار تومان عرضه خواهد شد.

وی اظهار داشت: لاشه گوشت گرم گوسفندی نیز در اختیار قصابی ها قرار می گیرد که در مقابل آنها مکلفند مخلوط گوشت گوسفندی را هر کیلو گرم ۱۲ تا ۱۲ هزار و ۲۰۰ تومان بفروشند.

قبادی تاکید کرد: هیچ محدودیتی برای تحویل گوشت قرمز گرم به واحدهای توزیع کننده و فروشگاههای زنجیره ای وجود ندارد و تقاضای فروشگاه ها به هر میزان که باشد در اختیارشان قرار می گیرد. در این میان هر کیلو گرم لاشه گرم گوسفندی ۱۱ هزار تومان در درب فروشگاه به آنها تحویل داده می شود.

رئیس سازمان بازرگانی استان تهران از ورود ۶۰ تن گوشت گرم گوسفندی فردا به تهران خبر داد و گفت: این میزان علاوه بر کشتار معمولی است. بر این اساس، قول می دهیم که قیمت گوشت گوسفندی در روزهای آتی کاهش یابد.