تدبیر " دولت تدبیر " درباره آلودگی هوا چیست؟!
گروه اجتماعی

- طبقگزارشهای معتبر هواشناسیتا شنبه آینده هیچ تغییر آب و هوایی در تهران اتفاق نمی افتد. تهران بدون وزش باد، بدون باران!
این پیش بینی هواشناسی خبر از یک فاجعه انسانی طیهفته آیندهمی دهد.

اتاق بسته ای را تصور کنید که لوله اگزوز چند ماشین تماما به این فضای بسته است و تمام آلاینده های خودرور را داخل این اتاق می فرستد. بعد از مدتی فضای اتاق پر از دود می شود. کاهش لوله های اگزوز در این اتاق تنها می تواند میزان ورودی آلاینده ها را کاهش دهد اما از آنچیزی که قبلا ایجاد کرده چیزی کم نمیکند.

این توضیح تقریبا آنچیزی است که در مورد تهران اتفاق می افتد!

به گزارشافکارنیوز، در این شرایط مسئولان با تاخیر، صرفا به توصیه های معمول کفایت کرده اند، بهبیمارستانها آماده باشداده اند و برایتعطیلی تهرانتلاش کرده اند. شاخص کیفیت هوا در حال گذر ازوضعیت ناسالمو به جا گذاشتن رکوردی جدید است.معصومه ابتکار، رئیس سازمان محیط زیست خندان در جلسه هیئت دولت شرکت می کند و خنده کنان از جلوی خبرنگاران می گذرد.



مراجعه به مراکز درمانی افزایش پیدا می کند. اینکه چند نفر به این مراکز مراجعه کرده، چند نفر بستری و چند نفر به رحمت خدا رفته اند معلوم نیست.
گلو درد و سردرد به سراغ افراد سالم می آید. پزشکان می گویند آبریزش بینی و ورم گلو در نوزادان به علت سرماخوردگی نیست. والدین آنتی بیوتیک ندهند! در اقدامی دیر هنگاماتوبوسهای اورژانسدر سطح شهر مستقر می شوند.

استفتائات از دفتر مراجع بر جبران زیانآلودگی هوا و حق الناس بودنآن تاکید می کنند. آلودگی هوا صدای اعتراض هنرمندان پا به سن گذاشته را هم در می آورد.عزت الله انتظامیاز دکتر حافظی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران می پرسد؛ حالا شما برای حل مشکل آلودگی هوا چه کرده‌اید؟!

جواب؛ همان کلیاتی است که طی سالهای گذشته هم قرار بود انجام شود.مسئولان هنوز اختلافدارند. نه شجاعت آن را دارند که تقصیر را گردن بگیرند، نه آنکه تدبیری کنند و نه آنکه از مردم عذرخواهی کنند. مثل رویه معمول یکدیگر را متهم می کنند.
بر سر طرح زوج و فرد هم اختلاف نظر دارند چه برسد به آنکه بخواهند طرح جامعی ارائه دهند.

دولت تدبیر و امید؛ نه تدبیری رو می کند نه به مردم امید میدهد.
در این میان رئیس سازمان محیط زیست کلکسیون "ما نمی توانیم" را کامل می کند که "ما به این زودی‌ها نمی‌توانیم" و تدبیرش برای حل مشکل؛ توصیه به دعاست برای وزیر نفت!



خبرتکمیلی:هوای تهران فعلا سالم؛ باد " بی تدبیری " را برد!