برنامه ورزش از نگاه ۲ در دو استودیوی جداگانه

به گزارشافکارنیوز،برنامه ورزش از نگاه دو شب گذشته به دلیل برگزاری دیدار ستارگان پرسپولیس و میلان در دو استودیوی جداگانه و با حضور میهمانان مسابقه روز گذشته روی آنتن رفت که تعدادی از میهمانان در استودیوی اصلی و تعدادی دیگر در استودیوی سیار واقع در برج میلاد حضور پیدا کرده و به صحبت در مورد این مسابقه پرداختند.

سؤال نظرسنجی برنامه به مهمترین دلیل خداحافظی غریبانه ستاره‌های فوتبال اختصاص داشت که در نهایت مردم به بی‌توجهی مسئولین ورزش و مدیران رای دادند.

در بخش اول این برنامه که قبل از اخبار ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه روی آنتن رفت پژمان جمشیدی در استودیو حضور پیدا کرد.

وی در ابتدا در خصوص پائولو مالدینی گفت: او یکی از بزرگترین مدافعان چپ جهان است ولی برای من مهم‌تر از دیدن مالدینی حضور در کنار کسانی بود که از کودکی آرزو داشتم آنها را ببینم. خوشبختانه بیش از ۶۰ هزار نفر به استادیوم آمده بودند و دیدید که مردم چقدر پیوس و محرمی را تشویق کردند و البته جای عابدزاده و پیروانی خیلی خالی بود.

قرار بود میناوند در صورتی که گل بزند عکس پسرش را زیر پیراهنش بود نشان دهد، ولی اصلا به محوطه ۱۸ قدم هم نرسید! البته دیروز تنها روزی بود که خسرو حیدری به من حسادت می‌کرد.

وی در خصوص حضورش در ترکیب ۱۱ نفره و اینکه آیا بازی‌اش در سریال پژمان بر این حضور تاثیر داشت یا خیر، گفت: فکر می‌کنم حضورم در ترکیب اصلی به خاطر بازی در سریال پژمان بود و اتفاقا بیشتر از همه هم بازی کردم.

در ادامه برنامه حمید استیلی نیز در استودیوی برج میلاد حاضر شد و در خصوص حرکت پنجعلی و اهدای بازوبند کاپیتانی به مهدی مهدوی کیا در جریان مسابقه، گفت: وقتی کاپیتان تیم منتخب آسیا بازوبند را به مهدوی‌کیا می‌دهد نشان از حرکتی زیبا در این فوتبال می‌دهد. ما هنگامی که تیم پیشکسوتان پرسپولیس را تشکیل دادیم هدایتی و زنجانی حتی پذیرفتند که هزینه‌های این تیم را تقبل کنند چون آنها این همبستگی و دلگرمی هم تیمی‌های سابق به یکدیگر را دیدند و به همین خاطر بود که این پیشنهاد را دادند.

استیلی در خصوص اینکه چرا بازی ساعت ۱۵ برگزار شد، گفت: چون قرار بود مهدوی‌کیا دور افتخار بزند و با تلویزیون نیز هماهنگ شده بود بازی ساعت ۱۵ انجام شد.

علی انصاریان دیگر میهمان برنامه ورزش از نگاه دو گفت: وی در ابتدای صحبت‌هایش در خصوص صحنه‌ای که نتوانست توپ رابه گل تبدیل کند، گفت: متاسفانه توپ تنها جایی که باید می‌رفت گل بود که این اتفاق نیفتاد. آث‌میلان در مجموع ۵ کیلو اضافه وزن داشت ولی تیم ما ۵ تُن. ای کاش عابدزاده بود و در اینجا بازی می‌کرد. ما دوست داشتیم بازی را ببریم اما خوشبختانه یک خداحافظی خوب برای مهدوی‌کیا اتفاق افتاد چون خداحافظی او در بازی با سپاهان در شأن مهدی نبود. علی دایی بازی خداحافظی نداشت و این مسابقه به نوعی خداحافظی همه پیشکسوتان بود.

انصاریان تاکید کرد: قبل و بعد از بازی می‌خواستیم با مالدینی عکس بگیریم ولی نشد. و دیدید که رأفت با زرنگی خاصی پیراهن او را هم گرفت. اصلا مالدینی را ول نمی‌کرد.

انصاریان در ادامه گفت: من با رویانیان رابطه خوبی ندارم و در این چند روز برخوردی هم با او نداشتم. اما این ارتباط خوب باعثشد تا چنین بازی بزرگی برگزار شود. البته همیشه گفته‌ام درد فوتبال ما این است که آدم‌های غیرفوتبالی بالای سر ما هستند. چرا مرتضی فنونی‌زاده و وحید قلیچ باید با موتور به این طرف و آن طرف بیایند. متاسفانه حق به حق‌دار نمی‌رسد و بازیکنان ملی‌پوش این روزهای فوتبال ما شب‌ها قلیان را ترک نمی‌کنند. به همین خاطر است که کی‌روش از دست ما دیوانه شده است!

وی در پایان صحبت‌هایش گفت: فرهاد مجیدی بهترین کار را کرد که در اوج خداحافظی کرد. البته من هم چند بار گفته‌ام که پشیمان شده‌ام که به استقلال رفتم و همیشه یک پرسپولیسی خواهم ماند.

پایان رأفت با حضور در استودیوی برج میلاد به سؤالات مجریان این برنامه پاسخ داد.

وی در ابتدا گفت: زمانی که از ملوان به پرسپولیس آمدم بازیکنانی مثل مهدوی‌کیا، قلیچ، سراج و دیگر از بزرگانی در این تیم بازی می‌کردند و علی پروین از من بازی گرفت که از او ممنون هستم.

وی ضمن تشریح دلایل جدایی خود از پرسپولیس گفت: تیم هتای امارات آن زمان به من ۹۰ هزار دلار می‌داد در حالی که آخرین قراردادم با پرسپولیس ۱۲ میلیون بود.

وی در خصوص گرفتن پیراهن مالدینی گفت: او یکی از بهترین بازیکنان دنیا بود که همین حالا هم می‌تواند بازی کند. اگر من پیراهن او را نمی‌گرفتم شک نکنید که انصاریان آن را می‌گرفت. شاید باور نکنید اما بعد از بازی چند نفر آمدند و گفتند پیراهن مالدینی را از تو می‌خریم. یک نفر بعد از اتمام مسابقه پیشنهاد داد که با ۲ میلیون تومان پیراهن مالدینی را از من بخرد که پاسخ منفی به این پیشنهاد دادم.

مرتضی فنونی‌زاده نیز در ابتدا با تاکید بر اینکه آخرین بازی‌اش را در ورزشگاه آزادی در سال ۱۳۷۲ انجام داده است، گفت: متاسفانه من هم بازی خداحافظی نداشتم و بازی دیروز به نوعی خداحافظی بازی من هم بود. آث‌میلانی‌ها ۶ ماه پیش در قطر بازی کرده بودند و بیش از ۱۶ گل به حریفشان زدند. به خاطر همین آمادگی بود که ثانیه ۴۰ گل خوردیم.

وی در خصوص اهدای بازوبند کاپیتانی توسط پنجعلی به مهدوی‌کیا گفت: وقتی پنجعلی دوان دوان به سمت مهدوی‌کیا می‌دوید از او پرسیدم کجا می‌روی که او گفت می‌روم بازوبند را به دست مهدی بدهم من هم به او گفتم این کار را نکن چون پنجعلی بازوبند را حتی به پدرش هم نمی‌داد اما او این کار را برای مهدوی‌کیا کرد.

فنونی‌زاده در ادامه با تقدیر از حرکت فتح‌الله‌زاده گفت: فتح‌الله‌زاده حتی با وجود کری که با رویانیان دارد کار قشنگی کرد که به تمرین ما آمد. من به حاجی گفتم از این کارها برای استقلال هم انجام دهد و قلعه‌نویی هم در شیرخوارگاه آمنه موافقت کرد. فکر می‌کنم استقلال و بایرن لورکوزن تا آخر سال با هم بازی کنند. هر چند پیشکسوتان استقلال هفته‌ای دو روز تمرین می‌کنند و از ما هم آماده‌ترند.

کریم باقری نیز یکی دیگر از میهمانان برنامه ورزش از نگاه دو بود.

وی در این برنامه صحبتهای جالبی را مطرح کرد که حدود ۳۰ دقیقه طول کشید.