میانگین قیمت دلار در بازار ۲۹۴۸ تومان

به گزارش افکارنیوز، روز دوشنبه هفته گذشته تمام قیمت‌ها کاهشی بوده و با توجه به کاهش اونس جهانی و قیمت دلار در ایران می‌توان پیش‌بینی کرد عامل اصلی کاهش قیمت در روز دوشنبه این عوامل بوده‌اند.

سکه تمام طرح جدید

قیمت میانگین سکه تمام طرح جدید در هفته گذشته ۸۵۸ هزار و ۵۰۰ تومان بوده است که با توجه به نوسانات هفته جاری بیشترین قیمت با ۸۸۸ هزار تومان در روز شنبه و کمترین قیمت آن با ۸۲۵ هزار تومان در روز دوشنبه به ثبت رسیده است.

سکه تمام طرح قدیم

همچنین قیمت سکه تمام طرح قدیم در روز دوشنبه با ۸۲۵ هزار تومان به کمترین قیمت خود رسید و این در حالی است که در روز شنبه با ۸۸۷ هزار تومان بیشترین قیمت را برای خود دست و پا کرده بود.

با این تفاسیر میانگین بهای سکه تمام طرح قدیم در هفته گذشته ۸۵۸ هزار و ۶۰۰ تومان ثبت شده است.

لازم به ذکر است، بالا بودن میاگین قیمت سکه تمام طرح قدیم نسبت به سکه تمام طرح جدید در هفته گذشته پیشی گرفتن قیمت سکه تمام طرح قدیم در روز سه‌شنبه از سکه تمام طرح جدید بوده است.

نیم‌سکه

نیم سکه نیز مانند سکه تمام طرح جدید در روز شنبه بیشترین قیمت و روز دوشنبه کمترین قیمت را به ثبت رساند. قیمت میانگین هفته برای این نوع سکه ۴۴۵ هزار تومان به ثبت رسید.

ربع سکه

همچنین ربع سکه با تبعیت از سکه تمام طرح جدید و نیم سکه در روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته گذشته روند کاهشی و در روز پنجشنبه روند افزایشی به خود گرفت که با این وجود قیمت ۲۵۶ هزار تومان را به عنوان میانگین هفته به ثبت رساند.

سکه یک گرمی

میانگین قیمت سکه یک گرمی در هفته گذشته ۱۶۸ هزار تومان بود که کمترین قیمت آن در روز دوشنبه و بیشترین قیمت آن در روز شنبه با ۱۷۵ هزار تومان به ثبت رسید.

طلای ۱۸ عیار

بهای هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز در روز دوشنبه با قیمت ۸۴ هزار و ۶۰۷ تومان در پایین‌ترین سطح و در روز پنجشنبه با افزایش ۴۴۳۲ تومانی نسبت به روز دوشنبه به بالاترین قیمت خود در هفته گذشته رسید.

با این وجود میانگین قیمت طلا در هفته گذشته ۸۸ هزار و ۱۳۰ تومان است.

اونس جهانی

در هفته گذشته از اونس جهانی به عنوان تاثیرگذارترین عامل در قیمت‌گذاری نرخ طلا در بازار ایران نام برده شد. البته در روز پنجشنبه برخلاف افزایش بهای طلا و سکه در ایران اونس جهانی روند معکوس به خود گرفته بود.

قیمت ۱۲۵۱ دلار و ۹۶۶ سنت در هفته گذشته با عنوان میانگین بهای اونس جهانی شناخته می‌شود.

ارز

قیمت ۲۹۴۸ تومان برای دلار و ۴۰۰۵ تومانی برای یورو به عنوان قیمت‌های میانگین هفته گذشته برای این دو نوع ارز به ثبت رسید.

کمترین قیمت دلار در هفته گذشته ۲۸۹۰ تومان و بیشترین آن ۳۰۰۰ تومان بوده است. از سوی دیگر قیمت ۳۹۵۰ تومانی کمترین و ۴۰۶۰ تومانی بیشترین قیمت هفته گذشته برای یورو بوده است.