سرنوشت شاه ایران در انتظار پادشاه سعودی؟!

به گزارش افکارنیوز، «بوعاز بیسموت»، نویسنده صهیونیست بر این باور است که سعودی‌ها هم اکنون به شدت نگران این امر هستند که مبادا «عبد الله بن عبد العزیز»، پادشاه سعودی به سرنوشت لشاه ایران دچار شود که آمریکا در دهه هفتاد از وی روی گردان شد.

این تحلیلگر امور عربی در روزنامه «اسرائیل الیوم» نوشت که سعودی‌ها به خوبی به یاد می‌آورند که «جیمی کارتر»، رئیس جمهوری وقت آمریکا چگونه در سال ۱۹۷۹ از «محمد رضا پهلوی» روز گرداند.

بیسموت می‌افزاید: هم اکنون ریاض به شدت از اجرای این سناریو درباره خود نگران است و از این بیم دارد، مبادا «باراک اوباما»، رئیس جمهوری آمریکا از ملک عبد الله روی گردان شود.

اما در خصوص توافق اخیر ایران و غرب درباره برنامه هسته‌ای ایران این تحلیلگر صهیونیست افزود: عربستان سعودی تفاوتی میان آنچه که آمریکا در سوریه انجام داد و از اقدام نظامی علیه این کشور صرف نظر کرد، با آنچه با ایران درباره برنامه هسته‌ایش انجام داد و درباره آن با تهران به توافق رسید، ندارد و هر دو اقدامی نکوهیده از سوی واشنگتن هستند که تنها موجب تقویت محور مقاومت در منطقه خواهند شد.

بیسموت در ادامه تاکید کرد: عربستان سعودی از این بیم دارد که اکنون نوبت این کشور در منطقه باشد که آمریکا از آن روی گردان شود.