افزایش وام ودیعه مسکن به کجا رسید؟

به گزارش افکارنیوز، سعید ایزدی در حاشیه برگزاری چهارمین نمایشگاه وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: در تلاش هستیم با تنوع دادن به وام ساخت، افزایش سهم و توسعه رقم تسهیلات بتوانیم مردم را تشویق به مشارکت در بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده کنیم.

وی ادامه داد: علاوه بر این دو سیاست دیگر در کنار تشویق و اعطای تسهیلات دنبال خواهد شد که پروژه‌های الگوسازی و محرک توسعه از آن جمله است. در این زمینه با مشارکت شهرداری‌ها و تفاهم‌نامه‌ای که با سازمان شهرداری منعقد شده توسعه هر چه بیشتر بافت‌‌های فرسوده در دستور کار قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: به نظر می‌رسد فراهم شدن ورود مردم از طریق وام و تسهیلات از یک طرف و تشویق آنها از طریق ارتقاء زیرساخت‌های شهری و توسعه خدمات و همچنین الگوسازی بتوانیم شرایط مناسبی را برای بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده فراهم کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تسهیلات مقاوم‌سازی برای اولین بار پرداخت خواهد شد گفت: البته وام‌هایی تحت عنوان تعمیرات پرداخت شده است اما پرداخت تسهیلات مقاوم‌سازی اصلا مورد توجه نبوده است. از این رو با کمک اساتید دانشگاهی در حال طراحی و برنامه‌ریزی مدل‌هایی تحت عنوان مدل‌های مقاوم‌سازی هستیم تا مالکان بتوانند با حداقل هزینه واحدهای خود را رفع خطر کنند.

مدیرعامل شرکت عمران بهسازی شرکت عمران ایران در خصوص چگونگی پرداخت وام ودیعه مسکن گفت: ما امکانات و اقداماتی که منجر به تشویق مالکان برای بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده شود را در دستور کار قرار داده‌ایم و به سمت تقویت این اقدام‌ها اعم از وام ساخت و همچنین وام ودیعه مسکن خواهیم رفت.

ایزدی تاکید کرد: سقف وام ودیعه مسکن محدود است و به همین دلیل به دنبال افزایش آن هستیم. اینها شرایطی است که دولت می‌تواند برای توسعه بهسازی و نوسازی شهری از طریق مردم و ساکنان فراهم کند.

وی تصریح کرد: هم اکنون در حال انجام برنامه ظرفیت‌سنجی برای افزایش وام ودیعه مسکن هستیم که بر اساس بررسی‌های کارشناسی حدود افزایش این وام را با بانک‌ها به مشورت گذاشته‌ایم.

وی اظهار امیدواری کرد: با برگزاری جلسات تخصصی پرداخت وام ودیعه مسکن تخصصی شود تا در کنار سایر وامها بتواند مردم را تشویق به نوسازی و بهسازی بافتهای فرسوده کند.