برنامه‌ریزی دولت برای مناطق زلزله زده در زمان کوتاه

به گزارش افکارنیوز، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان در جمع پرشور اهالی روستای زلزله‌زده امیرآباد دشتستان، گفت: امروز خدمت شما مردم رسیدم تا سلام‌های گرم رهبر معظم انقلاب را به شما ابلاغ کنم و بگویم که دولت می‌کوشد تا هرچه سریع‌تر مشکلات ناشی از زلزله رفع شود.

روحانی گفت: اگرچه با عنایات خدای متعال خسارت‌ها سنگین نبوده، اما همین که چند نفر از هموطنان عزیزمان در این زلزله جان خود را از دست دادند، همه ملت را متأسف و متأثر کرده است.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: دولت برای همه مناطق آسیب‌دیده از زلزله و برطرف کردن خسارت‌ها در زمان بسیار کوتاه برنامه‌ریزی خواهد کرد.

وی افزود: از رئیس بنیاد مسکن خواسته‌ام، رسیدگی به پرونده همه منازلی که در این زلزله خسارت دیده و باید بازسازی شوند را ظرف ۲۰ روز آینده انجام دهد.

روحانی که با استفاده از یک بلندگوی دستی با مردم این روستا سخن می‌گفت، خاطرنشان کرد: بودجه لازم برای بازسازی تأسیسات و معابر عمومی تخصیص یافته و منابعی که باید از آنها در جهت کمک به زلزله‌زدگان در قالب وام‌های بلاعوض و بلندمدت استفاده شود نیز تعیین شده و به لطف خدا همه کارها در کوتاه‌مدت به انجام خواهد رسید.

رئیس‌جمهور با اشاره به عیادت خود از مجروحان این زلزله در بیمارستان شهدای خلیج‌فارس بوشهر، ضمن ابراز خرسندی از اقدامات درمانی صورت گرفته برای مجروحان و آسیب‌دیدگان، از همه مسئولان و کسانی که از مراحل اولیه این حادثه به کمک و امداد مردم شتافته‌اند، به ویژه نیروی انتظامی، نیروهای امنیتی و هلال‌احمر تقدیر و تشکر کرد.

روحانی در پایان از خداوند متعال برای بازماندگان این حادثه صبر و اجر و برای آسیب‌دیدگان و مجروحان شفای عاجل مسألت کرد و گفت: بازسازی و رفع مشکلات این منطقه نیازمند یاری و تلاش مردم منطقه بوده و دولت نیز تا پایان به وظایف خود در قبال مردم به خوبی عمل خواهد کرد.