به گزارش افکار به نقل از واحد مرکزی خبر، حمید سوریان دوشنبه شب در دیداری نزدیک و نفس گیر موفق شد با شکست حریف کره ای خود برای پنجمین بار مدال طلای کشتی فرنگی جهان را بر گردن آویزد.

درنخستین روز رقابتهای کشتی فرنگی قهرمانی جهان درمسکو پایتخت روسیه، امیرعلی اکبری کشتی گیر وزن ۹۶ کیلوگرم ایران دردیداری حساس باشکست اصلان بیک خوشتوف قهرمان جهان و المپیک از روسیه به فینال رقابتهای کشتی فرنگی قهرمانی جهان در مسکو پایتخت روسیه پای گذاشت.

امیرعلی‌اکبری دورنخست را با قرعه استراحت پشت سرگذاشت وی در دور دوم برابر دیوید سالاوادزه از ازبکستان در دو تایم با نتیجه مشابه یک برصفر ودر مجموع دو بر صفر پیروز شد. علی اکبری در دور بعد، عبدالفتاح از مصر را در تایم اول و دوم با نتایج مشابه یک بر صفر و در مجموع ۲بر صفر شکست داد و راهی دور چهارم این پیکارها شد.

علی اکبری در دورچهارم تینچف حریف بلغاری خودرا نیز در دوتایم متوالی شکست داد تا در دور پنجم با شکست حریف روسی خود راهی فینال شود.

- - - - - - - - - - - - - - - -

حمید سوریان دارنده چهار مدال طلای جهان عصرامروز موفق شد با غلبه بررومن آمویان حریف نامدار ارمنستانی خود؛ برای پنجمین بار راهی فینال رقابتهای جهانی شود.

حمید سوریان دردور نخست با قرعه استراحت روبروشد سپس در دوردوم دردیداری یکطرفه و منطقی در دو تایم به ترتیب ۵ برصفر و ۳بر صفر و در مجموع ۸ بر صفر محمد بوترفیسا حریف الجزایری خود را مغلوب کرد.

سوریان با کسب این پیروزی در دور سوم رودرروی ونلین ونکوف؛ فرنگی کار بلغاری قرارگرفت. سوریان درمصاف با این کشتی گیر تایم نخست را دو برصفر به سود خود پایان داد و درتایم دوم نیز بدلیل اجرای فن، حریف بلغاری را دو بر دو شکست داد تا در مجموع با نتیجه ۴بر۲ به پیروزی رسید و راهی مرحله بعد شد.

وی در دور چهارم مقابل هاپاماکی از فنلاند در دو تایم با نتیجه دو بر صفر و یک بریک به پیروزی رسید و در مرحله نیمه نهایی مقابل رومن آمویان از ارمنستان در دو تایم با نتایج یک بر صفر و سه برصفر به پیروزی دست یافت و راهی دیدار فینال شد. حریف سوریان در دیدار فینال گیو جین چول قهرمان آسیا از کره جنوبی است. از حوادثمهم این وزن می توان به شکست الچین عزیزاف از آذربایجان و نظیر مانکی یف از روسیه مقابل گیو جین چول از کره جنوبی اشاره کرد.

نخستین حذف شده کشتی فرنگی ایران

سعید عبدولی در وزن ۶۶ کیلوگرم در نخستین کشتی خود موفق شد هوگو پاسوس حریف پرتغالی را در یک کشتی یکطرفه و برتر؛ در دو تایم متوالی با نتایج مشابه ۶ بر صفر شکست دهد. عبدولی در تایم اول این کشتی در ۲۷ ثانیه و در تایم دوم در ۳۴ ثانیه؛ ۱۲امتیاز از حریف گرفت و او را قاطعانه پشت سر گذاشت.

عبدولی در دور سوم برابر تاماش لورنزو کشتی گیری از مجارستان در دو تایم به ترتیب یک بر صفر و ۳بر صفر شکست خورد. سعید عبدولی با شکست حریف مجاری خود در دور پنجم؛ حضور در گروه شانس مجدد را ازدست داد تا ازدور این پیکارهاحذف شود.

رقابت‌های کشتی قهرمانی جهان ۲۰۱۰ از امروز باحضور کشتی گیران ۹۵ کشور ازجمله تیم ملی فرنگی و آزاد کشورمان در مسکو آغاز شده است.

حمید سوریان در وزن ۵۵ کیلوگرم؛ امید نوروزی در وزن ۶۰ کیلوگرم؛ سعید عبدولی در وزن ۶۶ کیلوگرم؛ مهدی محمدی در وزن ۷۴ کیلوگرم؛ طالب نعمت‌پور در وزن ۸۴ کیلوگرم؛ امیر علی‌اکبری در وزن ۹۶ کیلوگرم و محمد قربانی در وزن ۱۲۰ کیلوگرم اعضای تیم ملی کشتی فرنگی ایران در رقابت های جهانی روسیه ۲۰۱۰ هستند که محمد بنا سرمربی و جمشید خیرآبادی - ایرج اسفندریاری فر - رسول جزینی و حمیدرضا اسماعیل‌نژاد به عنوان مربی این تیم را همراهی می کنند.

در ادامه این مسابقات فردا دوشنبه ۱۵ شهریور، ساعت ۱۳ تا ۱۹، مسابقات مقدماتی اوزان ۵۵؛ ۶۶ و ۹۶ کیلوگرم کشتی فرنگی برگزار و ساعت ۱۸/۳۰ تا ۱۹، وزن کشی اوزان ۶۰،۸۴ و ۱۲۰ کیلوگرم کشتی فرنگی با حضور امید نوروزی، طالب نعمت پور و محمد قربانی انجام می شود.

در پایان این مراحل ساعت ۱۹/۳۰ تا ۲۰/۳۰ مسابقات رده بندی و فینال اوزان ۵۵؛ ۶۶ و۹۶ کیلوگرم کشتی فرنگی برای انتخاب کشتی گیران برتر برگزار می شود.

براساس زمان بندی روز سه شنبه ۱۶ شهریور، از ساعت ۱۳ تا ۱۹ مسابقات مقدماتی اوزان ۶۰،۸۴ و ۱۲۰ کیلوگرم کشتی فرنگی انجام و در ادامه ساعت ۱۸/۳۰تا ۱۹ وزن کشی وزن ۷۴ کیلوگرم کشتی فرنگی باحضور مهدی محمدی برگزار می شود.

پایان مسابقات رده بندی و فینال اوزان ۶۰،۸۴ و ۱۲۰ کیلوگرم کشتی فرنگی هم ساعت ۱۹/۳۰ تا ۲۱/۳۰برگزار می شود.

روزچهارشنبه ۱۷ شهریور، ساعت ۱۳ تا ۱۹، مسابقات مقدماتی وزن ۷۴ کیلوگرم کشتی فرنگی و ساعت ۱۹/۳۰تا ۳۰ / ۲۱، مسابقات رده بندی و فینال وزن ۷۴ کیلوگرم کشتی فرنگی انجام می شود.

همچنین روزپنجشنبه ۱۸ شهریور، ساعت۱۸/۳۰ تا ۱۹، وزن کشی وزن ۵۵ کیلوگرم کشتی آزاد با حضور حسن رحیمی برگزار می شود.

در ادامه این مسابقات روزجمعه ۱۹ شهریور، ساعت ۱۳ تا ۱۹، مسابقات مقدماتی وزن ۵۵ کیلوگرم کشتی آزاد انجام و ساعت ۱۸/۳۰ تا ۱۹، وزن کشی اوزان ۶۰،۸۴ و ۹۶ کیلوگرم کشتی آزاد باحضور سید مرادمحمدی، احسان لشکری و عرفان امیری برگزار می شود.

مسابقات رده بندی و فینال وزن ۵۵ کیلوگرم کشتی آزاد هم ساعت۱۹/۳۰ تا ۲۱/۳۰ برگزار می شود.

روز شنبه ۲۰ شهریور، ساعت ۱۳ تا ۱۹، مقدماتی اوزان ۶۰،۸۴ و ۹۶ کیلوگرم کشتی آزاد و ساعت ۱۸/۳۰ تا ۱۹ وزن کشی اوزان ۶۶،۷۴ و ۱۲۰ کیلوگرم کشتی آزاد با حضور مهدی تقوی، صادق گودرزی و فردین معصومی انجام می شود.

ساعت ۱۹/۳۰ تا ۲۱/۳۰نیز مسابقات رده بندی و فینال اوزان ۶۰،۸۴ و ۹۶ کیلوگرم کشتی آزاد برگزار خواهد شد.

روزیکشنبه ۲۱ شهریور، ساعت ۱۳ تا ۱۹، مسابقات مقدماتی اوزان ۶۶،۷۴ و ۱۲۰ کیلوگرم کشتی آزاد و ساعت ۱۹/۳۰ تا ۲۱/۳۰، مسابقات رده بندی و فینال اوزان ۶۶،۷۴ و ۱۲۰ کیلوگرم کشتی آزاد برگزار می شود.

این مسابقات تا ۲۲ شهریور ادامه خواهد داشت.