هوای تهران سالم است اما نه پاک

به گزارشافکارنیوز، داود پرهیزگار امروز در نشست خبری در محل نمایشگاه راه و شهرسازی اظهار داشت: سازمان هواشناسی پس از پیدایش قرار بود صرفا به امور هوانوردی بپردازد و اطلاعات لازم این بخش را تامین کند اما با توسعه دانش آن خدمت‌رسانی افزایش یافت و امروز یکی از بخش‌های خدماتی کشور هواشناسی است.

وی افزود: با توجه به اینکه کاربری‌های هواشناسی رو به افزایش است این سازمان فعالیت خود را توسعه داده و در بخش‌های مختلف گسترش یافت تا اطلاعات لازم را به دست مردم برساند.

رئیس سازمان هواشناسی با بیان اینکه ایران جزو ۱۶۰ عضو سازمان جهانی هواشناسی است، اظهار داشت: همسو با جامعه هواشناسی جهانی عمل می‌کنیم و برنامه داریم در دوره‌های کوتاه و بلندمدت موفقیت‌های مناسب کسب کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه کنترل و نظارت آلودگی هوای تهران و کشور بر عهده سازمان هواشناسی است، گفت: ‌در پیش‌بینی شرایط جوی و امکان افزایش یا کاهش آلاینده‌ها و فیزیک فعال هستیم اما برنامه داریم در حوزه شیمی جو نیز وارد شویم.

پرهیزگار با بیان اینکه امروز هوای تهران در مرحله سالم است که تا پایان هفته ادامه دارد، گفت: روز دوشنبه شرایط جوی ناملایمی را خواهیم داشت که در حد اضطرار نیست و تا پایان هفته هوای تهران سالم (نه پاک) خواهد بود.