محمود خسروی وفا سکوتش را شکست

به گزارش افکارنیوز، محمود خسروی‌وفا، نایب رئیس کمیته ملی المپیک و رئیس فدراسیون جانبازان و معلولین پس از مطرح کردن تخلفاتی در فروش ساختمان کمیته ملی المپیک به پایین‌تر از نرخ مصوب مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت.

وی که در این مدت از گفت‌وگو با رسانه‌ها خودداری کرده بود امروز سکوتش را شکست.

خسروی وفا عنوان کرد که محمد علی‌آبادی از وی شکایت کرده است در حالی که متهم یا متهمان پرونده فروش ساختمان کمیته ملی المپیک اشخاص دیگری هستند.

محمود خسروی‌وفا در این زمینه گفت: امروز نامه‌ای به دست من رسید که علی‌آبادی بابت فروش ساختمان کمیته ملی المپیک به جای متهم یا متهمان از من شکایت کرده است در حالی که من عضو هیئت‌رئیسه هستم و خودی محسوب می‌شوم.

وی ادامه داد: علی‌آبادی دچار آشفتگی شده است و نگران ایشان هستم. در صورتجلسه‌ای که در تاریخ ۱۶ شهریور سال جاری داشتیم قرار بود حرف‌های من در کمیسیون حقوقی کمیته بررسی و در هیئت اجرایی در دستور کار قرار بگیرد و سپس تصمیم‌گیری شود. متاسفانه این کار صورت نگرفت و ایشان با آشفتگی به وکیل کمیته ملی المپیک که وظیفه‌اش رسیدگی به مسائل بیرونی کمیته است شکایت کرده است.

نایب رئیس کمیته ملی المپیک افزود: در حالی که در بند ۴۲ اساسنامه کمیته ملی المپیک آمده است تمام اختلافات مربوط به ورزش بر اساس آئین‌نامه باید توسط کمیسیون حقوقی کمیته حل شود و این کمیته به عنوان نهادی انضباطی و قضایی عمل می‌کند اما این موضوع به بیرون از کمیته درز کرده است. این در حالی است که سازمان بازرسی کل کشور چندی قبل تذکری آئین‌نامه‌ای به کمیته ملی المپیک داد که آقای علی‌آبادی سه روز بعد از این نامه به این سازمان هشدار می‌دهد شما نمی‌توانید در کارهای ما دخالت کنید در حالی که خودش این مسائل را به خارج از کمیته برده است و به جای متهمان فروش ساختمان از خودی شکایت کرده است.

خسروی‌وفا تصریح کرد: به نظرم علی‌آبادی با این کارش می‌خواسته بگوید در روزهای آخر اتفاقی نیفتاده است در حالی که با توجه به قضایی شدن پرونده فروش ساختمان کمیته ملی المپیک از این به بعد قاضی باید تشخیص دهد که متهم پرونده چه کسی است. پاسخ علی‌آبادی را برای اینکه شان و جایگاه رئیس کمیته ملی المپیک(نه علی‌آبادی) حفظ شود را با نام افرادی که تخلف داشته‌اند و از نظر من دوستان علی‌آبادی هستند به صورت محرمانه در نامه‌ای اعلام کرده‌ام. وقتی دیدم این نامه برای من آمده و علی‌آبادی از من شکایت کرده است گفتم خودم این موضوع را اعلام کنم. به نظر من وی می‌خواسته به نوعی در این روزهای آخر از زیر بار مسئولیت فروش ساختمان کمیته ملی المپیک شانه خالی کند و ایراد این موضوع را به گردن من بیندازد.

وی با اشاره به اینکه در مبایعه‌نامه‌ای که در دفتر اسناد رسمی ثبت شده است به تاریخ برگزاری مجمعی اشاره شده که در طول این ۳۰ سال هیچ‌گاه برگزار نشده است گفت: از طرفی شرکتی که ساختمان را به آن فروخته‌ایم(موسسه قائمین اقتصاد) وجود خارجی نداشته و البته تعاونی بوده است اما ساختمان در محضر به نام شرکت الماس‌دیس فروش رفته است. مواد در مورد فروش ساختمان کمیته المپیک یکی دو مورد نیست و پرونده به دادگستری ارجاع شده است که قاضی باید رسیدگی کند. فروش اموال دولت شرایط خاصی دارد که این شرایط در این مورد لحاظ نشده است به همین خاطر بازرسی کل کشور ورود کرد و موضوع به دادگستری ارجاع داده شد.

خسروی‌وفا ادامه داد: در نامه‌ای که ماه گذشته به علی‌آبادی نوشته‌ام عنوان کردم که سخت‌ترین دوران روحی، جسمی و مدیریتی‌ام را در این یک سال اخیر پشت سر گذاشته‌ام و تهمت‌ها و تهدید‌های فراوانی به من زده شد اما از زمانی که از این شکایت مطلع شدم احساس شعف و خوشحالی می‌کنم که بابت دفاع از حقوق مردم و بیت‌المال بعد از یک سال تلاش علی‌آبادی پاسخ نامه‌های من را داد.

نایب رئیس کمیته ملی المپیک گفت: فروش ساختمان کمیته ملی المپیک، شرکت رونا، بدهی‌های انباشته‌ فراوان شرکت سرمایه‌گذاری کمیته ملی المپیک که بیش از ۴۰۰ میلیون تومان شده و همچنین بخشی از بودجه این کمیته که مربوط به بند «ب» بوده که در یک موسسه بانکی سرمایه‌گذاری شده است مسائلی است که علی‌آبادی باید به آن پاسخگو باشد. بعد از اینکه متهم یا متهمان مشخص شدند علت شکایت علی‌آبادی از من جای سوال است که دلیل آن هم شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت فروش ساختمان است.

خسروی وفا در پاسخ به این سوال که گفته می شود قرار است علی‌آبادی با برگزاری نشستی مطبوعاتی ابهامات در این رابطه را برطرف کند عنوان کرد: از همین حالا آمادگی خودم را برای حضور در این نشست و مناظره با علی‌آبادی اعلام می‌کنم. هر زمان که علی‌آبادی می‌خواهد مصاحبه مطبوعاتی برگزار کند من هم شرکت می‌کنم تا پاسخ سوالاتش را نقد بدهم تا آن مصاحبه را به مناظره تبدیل کنم.

وی با بیان اینکه برای اینکه آبروی کمیته ملی المپیک حفظ شود می‌گوییم مسائل قانونی بوده است گفت: از این به بعد هرکجا که علی‌آبادی موضع اشتباه بگیرد دیگر نیازی به مکاتبه محرمانه نمی‌بینم و علنا پاسخ صحبت‌ها را خواهم داد. تا به حال تنها به خاطر حفظ شان و جایگاه رئیس کمیته ملی المپیک از این کار خودداری می‌کردم.

نایب رئیس کمیته ملی المپیک در خصوص اینکه گفته می‌شود وی در زمان عباسی قرار بوده از کار برکنار شده و سردار صبور جایگزینش شود و به همین دلیل از عباسی خواسته است این کار نشود و به جای آن او علیه علی‌آبادی موضع خواهد گرفت گفت: این موضوع را برای اولین بار است که می‌شنوم و خنده‌دار است.

خسروی وفا در خصوص اینکه در زمان انتخابات شورای شهر علی‌آبادی و عباسی قول هایی به یکدیگر داده بودند گفت: ۱۰ شاهد دارم که در این زمینه برای رفتن به شورای شهر تفاهم‌هایی صورت گرفته بود. تعجب می‌کنم چرا در حالی که پرونده فروش ساختمان کمیته ملی المپیک به دادگستری رفته است علی‌آبادی از من شکایت کرده است.

خسروی وفا در پایان با بیان اینکه از رسول خادم، محمد بنا و کوروش باقری عذرخواهی می‌کنم که نتوانستند به عنوان نماینده ورزشکاران یا مربیان در انتخابات کمیته ملی المپیک حضور داشته باشند گفت: از فتح الله‌زاده، رویانیان، عزیز‌محمدی، ساکت و آذری هم عذرخواهی می‌کنم که تلاشم جواب نداد. از خانم ها طاهریان، احمدی‌پور و فرهادی هم عذرخواهی می‌کنم که تلاشم به عنوان کارشناس ماده ۵ جواب نداد.

وی در خصوص اینکه آیا استعفای جمشیدی پذیرفته شده است یا نه گفت: صحبتهای عزیزمحمدی را تائید میکنم ما به نظر مجمع اتحادیه فوتبال احترام میگذاریم و هر فردی را که معرفی میکردند قبول میکردیم.