این عادات بد غذایی را زودتر ترک کنید

به گزارش افکارنیوز، هر انسانی ممکن است عادت های بد غذایی داشته باشد. این عادات بدون آنکه شما متوجه شوید عمرتان را کاهش می دهد و به نوعی یک قاتل پنهان به حساب می آید. اگر شما هم این عادت ها را دارید بهتر است هر چه زودتر آن را ترک کنید.

**نمک پاشی قبل از چشیدن غذا


یکی از عادت های بدی که میان اخلاق ایرانی ها نیز می توان آن را به شدت دید. بسیاری بدون آنکه غذا را بچشند ابتدا آن را نمک پاشی می کنند. هر قاشق چای خوری نمک دو گرم سدیم دارد در حالی انسان بالغ باید روزی ۱ گرم سدیم مصرف کند. عده ای روی فست فود هم نمک می پاشند که این عمل عواقب جبران ناپذیری خواهد داشت.

**آب کافی می نوشید؟


مایه حیات انسان به طور شانسی این نام را نگرفته است و رازهایی پشت آن نهفته شده که شاید بهتر است آن ها را همیشه در ذهن داشته باشیم. اگر از جمله افرادی هستید که کمتر آب می نوشند باید بدانید شما بیش از دیگران در معرض بیماری های گوارشی هستید همچنین خشک شدن بدن مسیر را برای بیماری های دیگر باز خواهد کرد. نوشیدن روزانه ۸ لیوان آب همیشه توسط پزشکان توصیه شده است.

**برای خوردن برنامه بریزید


افرادی که برای خورد و خوراکشان برنامه ای ندارند معمولا دچار مشکلات خاصی می شوند. بدن انسان سعی دارد کار خود را با برنامه غذایی همگام سازی کند اما اگر شما حواستان به این برنامه نباشد بدن هم دچار اختلال می شود و اندام ها به درستی کار نمی کنند.

**غذا خوردن حین انجام کار


پزشکان و متخصصین تغذیه هیچ عادتی را به اندازه این مورد خاص برای بدن مضر نمی دانند. غذا خوردن آن هم زمانی که در حال انجام کاری مانند تلفن صحبت کردن یا کار با کامپیوتر هستید باعث می شود تا مغز توانایی جذب مواد مفید را نداشته باشد و بیشتر فعالیتش سمت کار دیگر است.