به گزارشافکارنیوز،شامگاه چهارشنبه ششم آذر امسال ماموران انتظامی شهرستان شهریار هنگام گشتزنی در یکی از محله های این شهر، به راننده خودروی پرایدی که با بوق زدن های ممتد مقابل یک خانه، مردی را صدا می زد، مشکوک شده و از وی خواستند مدارکش را به آنها نشان دهد، اما او از این کار خودداری کرد.

در ادامه، ماموران در بازرسی از خودرو، مدارکی به دست آوردند که نشان می داد مالک خودرو فرد دیگری است و مشخصات وی با آن راننده مطابقت ندارد.

ماموران به تحقیق از راننده پرداختند که او مدعی شد خودرو را ازیکی از دوستانش در تهران به امانت گرفته تا به خانه مادر زنش بیاید و قرار است روز بعد آن را تحویل دهد.

در این هنگام مرد جوانی از خانه ای که خودرو مقابل آن توقف کرده بود، بیرون آمده و به ماموران گفت در تهران، خودروی این مرد را دربست کرایه کردم تا مرا ابتدا به شهریار و سپس به محله دیگری برساند.

خودروی توقیفی سرقتی بود


در پی اظهارات مرد مسافر و راننده، هردو بازداشت و به پلیس آگاهی منتقل شدند. در ادامه با استعلام از سامانه پلیس معلوم شد خودروی پراید توقیف شده، چند ساعت پیش در یکی از مناطق تهران از مقابل پارکینگ یک مجتمع مسکونی سرقت شده است.

با مشخص شدن این موضوع و صحت گفته های مرد مسافر، او آزاد و تحقیق از راننده سارق آغاز شد. در حالی که او همچنان اظهارات ضد و نقیضی بیان می کرد، ماموران در بررسی سوابق کیفری او اطلاع یافتند او یک متهم سابقه دار بوده که تاکنون پنج بار به اتهام خرید و فروش مواد مخدر و سرقت، زندانی و چندی پیش آزاد شده است.

اعتراف به خودرو دزدی


در ادامه متهم به جرمش اعتراف و عنوان کرد: همسرم به خانه مادرش در شهرستان شهریار رفته بود و من هم قصد داشتم به ملاقات آنها بروم. چون پولی نداشتم، تصمیم به دزدی گرفتم و با پرسه زدن در منطقه غرب تهران، با دیدن مردی که با خودرو قصد ورود به پارکینگ مجتمعی را داشت، او را زیرنظر گرفتم و به محض پیاده شدن راننده، خودرویش را دزدیدم.

وی ادامه داد: سپس مسافری را به مقصد شهرستان شهریار سوار خودرو کردم تا با پول کرایه، چند کیلو میوه خریده و به ملاقات همسرم و خانواده اش بروم که دستگیر شدم.

بنا بر این گزارش، برای متهم قرار قانونی صادر شد. با توجه به این که سرقت در تهران رخ داده بود، پرونده وی به دستور بازپرس برجسته، رئیس شعبه اول دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان شهریار، به دادسرای تهران ارسال شد.

تحقیقات در این دادسرا و مرکز پلیس تهران، از متهم برای مشخص شدن دیگر جرایمش ادامه دارد.