دستگیری سارقان زورگیر در زنجان

به گزارشافکارنیوز،علیرضا صالحی امروز در زنجان با اشاره به اطلاعات رسیده به پلیس آگاهی استان زنجان مبنی بر سرقت یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ و وقوع چند مورد سرقت به عنف اظهار داشت: پلیس به محض اطلاع، موضوع را در دست پیگیری قرار داد.

وی به اطلاعات کسب شده در مورد بانیان سرقت‌ها توسط پلیس اشاره کرد و افزود: سارقان سه جوان بودند که با جعل پلاک خودرو اقدام به تردد در سطح شهر می‌کردند.

فرماندهی انتظامی استان زنجان با بیان اینکه دستگیری سارقان پس از شناسایی در دستور کار گشت‌های پلیس قرار گرفت، ادامه داد: این دستور پس از شناسایی متهمان و با توجه به عدم توجه متهمان به اخطار پلیس با شلیک گلوله برای متوقف کردن آنها عملیاتی شده است.

این مسئول به اعترافات متهمان دستگیر شده در مورد اقدامات خود اشاره و تصریح کرد: آنها با انگیزه‌های مالی و تحت تاثیر فیلم‌های خشن اقدام به سرقت یک خودرو در عرض ۱۹ دقیقه از پنج شهروند هم زورگیری و متواری شده بودند.

صالحی اضافه کرد: متهمان زور گیر دستگیر شده به هشت فقره سرقت از طریق تهدیدات مرگبار اعتراف کرده‌اند.

وی از تدابیر ویژه پلیس برای رسیدگی سریع و بدون فوت وقت به پرونده‌های سرقت به عنف خبر داد و گفت: پلیس با هوشیاری پای کار است و با زیر ذره بین قرار دادن سارقان خشن اجازه اقدامات شرارت آمیز را به آنان نخواهد داد.

فرماندهی انتظامی استان زنجان با تاکید بر در نظر گرفته شدن مجازات سنگین برای مجرمانی که دست به اقدامات شرارت آمیز می‌زنند، ادامه داد: مردم با همکاری خوب خود در دادن اطلاعات به موقع و درست نقش مهمی در دستگیری متهمان ایفا کردند که باید از آنها تقدیر کرد.

این مسئول به خانواده‌ها توصیه کرد با دادن اطلاعات درست و تشویق آنها به مسائل اعتقادی و دینی آنها را از گرایش به اعمال مجرمانه پرهیز دهند.

صالحی حفظ اصول ایمنی و داشتن سواد اجتماعی را از بهترین راههای حفظ اموال و داراییها اعلام کرد و اذعان داشت: پیشگیری از جرم و اسیبهای اجتماعی در اولویت برنامههای پلیس قرار دارد.