قلعه نویی بلد است ورق را برگرداند!

به گزارش افکارنیوز، سیاوش اکبرپور در خصوص غیبت خود در دیدار مقابل گسترش فولاد و دیدار حساس روز پنج‌شنبه مقابل سپاهان صحبت‌های زیر را انجام دادیم.

* شرایط استقلال چطور است؟

- شرایط بد نیست هرچند که در دیدار مقابل گسترش فولاد خوب بازی نکردیم اما مطمئن هستم در دیدارهای آینده جبران خواهیم کرد.

* چون خودت گل نکردی می‌گویی تیم خوب بازی نکرد؟

- فرقی نمی‌کند من در تمرین با بازیکنان و هم‌تیمی‌هایم صحبت کردم هر بازیکنی بازی می‌کرد شاید بازی همانگونه بود که دیدید.

* روز پنج‌شنبه بازی سنگینی مقابل سپاهان دارید که مثل یک فینال می‌ماند قبول دارید؟

- بازی خیلی سخت خواهد بود و سپاهان همیشه سپاهان است این تیم جزو تیم‌های خوب ایران است و هم تجربه دارد و هم بازیکنان خوب. باید قبول کنیم که ما هم استقلالیم و قهرمان فصل گذشته هستیم. چند روز پیش هم گفتم اگر قرار باشد قهرمان شویم نباید برایمان فرقی داشته باشد که مقابل چه تیمی بازی می‌کنیم این هفته ۲ امتیاز مقابل گسترش فولاد از دست رفت ولی هفته آینده باید هر ۳ امتیاز را بگیریم. ما نشان داده‌ایم همیشه مقابل تیم‌های بزرگ خوب بازی می‌کنم و من مطمئن هستم این ۳ امتیاز خیلی در آینده به درد ما خواهد خورد.

* به نظر تو رقبای استقلال چه تیم‌هایی هستند این روزها پرسپولیس خوب نتیجه می‌گیرد.

- فکر می‌کنم فولاد، تراکتورسازی، استقلال و پرسپولیس همه مدعی قهرمانی هستند به خصوص در نیم‌فصل دوم که کار برای همه تیم‌ها سخت است من فکر می‌کنم تیم قهرمان در ۵ هفته دوم نیم فصل دوم مشخص می‌شود.

* فکر می‌کنی استقلال می‌تواند از عنوان قهرمانی‌اش دفاع کند؟

- شک نکنید که استقلال توانایی این کار را دارد و تمام هدف‌مان قهرمانی مجدد در لیگ برتر است.

* امسال باید باز هم در سه جهبه بجنگید چه تجربه‌ای از سال گذشته به دست آوردید؟

- امسال ما در چهار جبهه جنگیدیم چون با شروع لیگ جدید مرحله دوم لیگ قهرمانان آسیا هم آغاز شده بود ما به دنبال قهرمانی در آسیا بودیم که متأسفانه به آن نرسیدیم چون تجربه‌اش را نداشتیم اما امسال با تجربه‌تر شده‌ایم و هدف‌گذاری‌مان اول بازی‌های داخل کشور است و سپس آسیا من که خیلی امیدوارم.

* حتی با این وضعیت که استقلال خوب باز نمی‌کند؟

- تصور من این است که یکسری تغییرات در تیم ما اتفاق می‌افتد که اتفاقاً کادر فنی هم این موضوع را گفته است. کادر فنی استقلال و شخص قلعه نویی آنقدر باتجربه است و توانایی دارد که نشان داده می‌تواند ورق را برگرداند. من مطمئن هستم با تغییراتی که قلعه‌نویی می‌گوید شرایط خیلی عوض می‌شود.

* اما قلعه‌نویی صحبتی هم انجام داده بود که استقلال در بازی گذشته فقط لباس استقلال را به تن داشت وگرنه بازیکنان در حد نام این تیم نبودند.

- من مطمئن هستم این تیم درست می‌شود من نحوه کار کردن کادر فنی را می‌بینم و ان‌شاءالله از این هفته یک بازی دیگر را از استقلال می‌بینید.

* جواد نکونام هم از رسیدن به عنوان بهترین بازیکن آسیا بازماند به نظر تو امسال استقلال می‌تواند بازیکن دیگری را هم تحت این عناوین در آسیا داشته باشد؟

- من در جایگاهی نیستم که در مورد این مسائل نظر بدهم امسال دو نفر از تیم ما(نکونام و عمران‌زاده) ‌ در تیم منتخب حضور داشتند و امیدوارم سال آینده ۱۰ نفر انتخاب شوند به نظر من جواد نکونام می‌توانست بهترین بازیکن آسیا شود چون کاپیتان تیم ملی بود و گل‌های زیادی به ثمر رساند اما متأسفانه این عنوان را به یک نفر دیگر دادند.

* از خودت صحبت کن با این اتفاقاتی که قبل از جام جهانی در حال رخ داده است باز هم به تیم ملی فکر می‌کنی؟

- آن موقع که شرایط من خیلی خوب بود دعوت نمی‌شدم حالا که نمی‌خواهم اصلاً در مورد این موضوع فکر کنم.

* واقعاً این حرف را می‌زنی یا دلخوری؟

- باید فرصتش پیش بیاید، به یکباره نمیتوانم چیزی بگویم ولی هیچکس بدش نمیآید در تیم ملی باشد.