هنوز امضای توافق خشک نشده مارا متهم می‌کنند.

به گزارش افکارنیوز، علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به دعوت بسیج دانشجویی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در این دانشگاه حضور یافت.

وی در ابتدای سخنان خود با بیان خاطره‌ای از مقام معظم رهبری گفت: ‌ در دیداری که با مقام معظم رهبری داشتیم ایشان تأکید داشتند که بسیجی هم دنیا دارد و هم آخرت، دنیای بسیجی ممکن است توفیق ظاهری نداشته باشد اما دنیای بسیجی اطمینان و ثبات قدم است و آخرت بسیجی نیز همه چیز است.

زاکانی در ادامه افزود: وقتی به ریشه‌ها و عوامل و نتایج بسیج نگاه می‌اندازیم می‌بینیم شجره طیبه‌ای است که روز به روز میوه و محصول و خدمات می‌دهد.

این نماینده مجلس با اشاره به تغییر شرایط کشور نسبت به ۳۰ سال گذشته گفت: انتظارات از بسیجی امروز بسیار بیشتر از بسیجی ۳۰ سال پیش است چرا که شرایط کشور تغییر کرده و در حال حاضر ما در دوره جهاد اکبر به سر می‌بریم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: چند ماه پیش که ما خدمت مقام معظم رهبری رفتیم ایشان بیان داشتند که ۸ سال جنگ تحمیلی در مقایسه با شرایط فعلی هیچ است. این دوره جهاد اکبر است اما بدانید به فضل الهی این انقلاب به سرمنزل مقصود خواهد رسید و جوانان نمی‌گذارند بار انقلاب روی زمین بماند.

وی تأکید کرد: آیا ما نیز به اندازه پیچیدگی وضعیت امروز رشد کرده‌ایم و آیا مرد میدان هستیم.

زاکانی با بیان خاطره‌ای از ۸ سال جنگ تحمیلی گفت: آیا ما برای به پیروزی رسیدن رزمندگان جرأت فدا کردن خود را برای آنان داریم. باید این فرهنگ در بسیجیان وجود داشته باشد.

وی در ادامه گفت: مقام معظم رهبری می‌فرمایند خواص اهل حق جان بر کف جامعه اثرگذار هستند و شرط ظهور امام زمان(ع) نیز کثرت این خواص اهل حق جان برکف است. در حقیقت این خواص بصیرت به جا دارد و در کنار آن قدرت ایثار و شهادت و فداکاری دارد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه تا زمانی که هستیم باید مقاومت کنیم، گفت: امروز که دوره، دوره جهاد اکبر است ما باید خودمان را رشد دهیم.

وی در ادامه با بیان اینکه فرهنگ شهادت را کجا می‌شود احیاء کرد، گفت: ‌ بنده معتقدم اگر فرهنگ شهادت احیاء شود جامعه ما گلستان خواهد شد.

زاکانی با حساس خواندن شرایط امروز کشور گفت: آنچه وضعیت امروز کشور از ما طلب می‌کند این است که با بصیرت در میدان حاضر شویم.

وی افزود: نظام سلطه با تمام وجود حس می‌کند که در سراشیبی سقوط قرار گرفته است و به دنبال آن است که با بهانه‌های واهی با انقلاب ما مقابله کند.

زاکانی در ادامه تصریح کرد: غرب و آمریکا در بحثهسته‌ای به بمب اتم و ایران‌هراسی دامن می‌زند و همچنین حقوق بشر را پیش می‌کشد تا بتواند از این طریق نیز به انقلاب ما آسیب برساند. همچنین وقتی بحثاز مقاومت و ایستادگی به میان می‌آید آمریکا ما را متهم به دفاع از تروریستم می‌کند در حالیکه خود آمریکا منشأ تروریسم دولتی و تشکیل گروه‌های افراطی است.

«الآن که هنوز امضای توافق هسته‌ای خشک نشده و چند روز از آن نگذشته آنان ما را دوباره به نقض حقوق بشر متهم می‌کنند.»

زاکانی در ادامه با اشاره به لزوم هوشیاری بسیجیان گفت: ما موقعی می‌توانیم بگوییم که دشمن دیگر نمی‌تواند دشمنی کند که از ما مأیوس شود چرا که دشمن هیچگاه برای ما حتی حق حیات نیز قائل نیست.

وی تصریح کرد: استقامت مدبرانه و مستحکم ما در برابر نظام سلطه دشمن را وادار به عقب‌نشینی می‌کند و نمونه آن جنگ ۳۳ روزه لبنان است.

نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خاطرنشان کرد: ما در قضیه هسته‌ای راهی جز مقاومت مدبرانه نداریم که همان نرمش قهرمانانه است. البته ما برای رسیدن به این مرتبه نیز مراحل دشواری را طی کردیم. ما اگر مقاومت کنیم دست برتر ما زمینه نا امیدی دشمن را به وجود می‌آورد اما در حال حاضر دشمن نا امید نیست.

زاکانی با بیان اینکه غرب بعد از مذاکرات هسته‌ای در بغداد به پیشنهادات دو طرفه روی آورد، گفت: ما شاهدیم که غرب در مذاکرات هسته‌ای بغداد از رویکرد یکطرفه و تحمیلی عقب نشست و به پیشنهاد دو طرفه روی‌ آورد.

وی افزود: غرب در بغداد به جمهوری اسلامی سه پیشنهاد داد اول آنکه که فردو را تعطیل کنید و ۲۰درصد غنی‌سازی را از کشور خارج و غنی‌سازی ۲۰درصد را نیز تعطیل کنید.

وی ادامه داد: ما در آلماتی۱ شاهد بودیم که غرب گفت ما نمی‌گوییم فردو را تعطیل کنید بلکه فعالیت آن را کاهش دهید و پیام تیم مذاکره ایرانی به غرب این بود که پیشنهادات باید دوطرفه، هم‌وزن و همزمان باشد. شما تحریم‌ها را لغو کنید ما نیز غنی‌سازی ۲۰درصد را ادامه نمی‌دهیم. در آلماتی ۲ نیز پیشنهادات ما شکستن تحریم‌های بانکی بود که انگلیس زیر قرارداد زد تا اینکه به قضایای اخیر رسیدیم.

وی پیرامون توافق اخیر هسته‌ای‌ گفت: پیرامون توافق هسته‌ای اخیر دو نگاه احساسی وجود دارد یک طرف بسیار خوشحال هستند و احساس می‌کنند که کار تمام شده است یک طرف دیگر نیز اظهار غمگینی می‌کند. در صورتیکه باید یک نگاه معتدل به قضیه داشته باشیم. این توافق برای ما یکسری فرصت‌ها و یکسری تهدیدهای جدی را به وجود می‌آورد.

زاکانی با تله‌های انفجاری خواندن تهدیدهای موجود در توافق ژنو گفت: ما باید دقت کافی را به توافق ژنو داشته باشیم و نباید این توافق منشأ اختلاف در حوزه ملی برای ما شود چرا که دشمن از همین اختلاف ما نیز سوءاستفاده خواهد کرد. در حالیکه ما باید حداکثر استفاده را از این توافق انجام دهیم.

وی با بیان اینکه انرژی هسته‌ای در حوزه‌های مختلف زندگی ما تأثیر دارد، گفت: اینکه رئیس‌جمهور می‌گوید اگر چرخ سانتریفیوژ می‌خواهد بچرخد باید چرخ زندگی مردم نیز بچرخد سخن غیرکارشناسانه‌ای است چرا که دیر یا زود زندگی مردم به انرژی هسته‌ای وابسته می‌شود.

وی در ادامه افزود: ما نباید در مسیر کنونی و در توافق اخیر ذوق‌زده باشیم و همچنین نباید دچار سرخوردگی شویم. آنچه مهم است این است که ملت ایران و مسئولان نسبت به مطالبات حداکثریشان ایستادگی کنند. مسئولان کشور و مردم باید با حفظ وحدت مطالبات به حق خودشان را داشته باشند و در این حین دولت باید تلاش دشمن در خصوص ایران‌هراسی را ناکام بگذارد.

علیرضا زاکانی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: ما نمیتوانیم از شر دشمنان خلاص شویم مگر اینکه در داخل به انسجام برسیم و ساخت درونی خود را مستحکم کنیم.